اخبار روز

گرانی طلا در راه است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس معتقدند میانگین قیمت طلا در سال جاری بین 2090 تا 2180 دلار خواهد بود و تا پایان سال به 2300 دلار خواهد رسید.

به گزارش وب سایت طلا، قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی در بازارهای جهانی در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت، زیرا سرمایه گذاران پس از انتشار داده های اقتصادی از این کشور، انتظارات خود را از کاهش نرخ بهره آمریکا کاهش دادند. افزایش تورم

قیمت هر اونس طلا در آخرین روز مبادلات جهانی به 2155 دلار رسید.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که احساسات صعودی در بین کارشناسان بازار از هفته گذشته تا حد زیادی از بین رفته است، در حالی که خرده فروشان در مورد احتمال ادامه افزایش طلا در هفته آینده خوش بین هستند.

به گفته برخی تحلیلگران، با توجه به اینکه انتظار می رود بازار طلا در حوالی اوج های اخیر خود تثبیت شود، سرمایه گذاران در حال یافتن ارزش در سایر بخش های بازار فلزات گرانبها هستند زیرا ممکن است به سمت نقره گرایش پیدا کند.

در حالی که طلا در این ماه شاهد افزایش حرکت صعودی بود، بازار نقره نسبتا آرام بود. با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در نهایت به بازار توجه کرده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد که نسبت طلا به نقره هفته را در پایین‌ترین نقطه خود در سال جاری به پایان می‌رساند.

این نسبت در حال حاضر در حدود 85.50 واحد معامله می شود که نسبت به 89 واحدی که در اوایل هفته مشاهده شده بود کاهش قابل توجهی دارد.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس معتقدند میانگین قیمت طلا در سال جاری بین 2090 تا 2180 دلار خواهد بود و تا پایان سال به 2300 دلار خواهد رسید.

بعید است رئیس فدرال رزرو در پایان نشست چهارشنبه آینده خود نرخ بهره را کاهش دهد و از نظر تئوری می تواند دلار آمریکا را تقویت کند و بر طلا فشار بیاورد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، پیش از نشست بانک مرکزی ایالات متحده، احساسات نزولی خود را حفظ کرد.

او گفت: «ما آن را برای هفته دوم پایین‌تر گزارش می‌کنیم، که خطر اصلاح عمیق‌تر ناشی از انحلال صندوق تامینی بلندمدت را تقویت می‌کند، که همچنان بزرگترین ریسک است.

به خصوص پس از یک هفته که چاپ‌های CPI و PPI بالاتر از حد انتظار باعث شد تا بازار با تاخیر بیشتری در کاهش نرخ‌ها افزایش یابد. به نوبه خود.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، هیچ دلیلی برای توقف خوش بینانه نمی بیند.

وی گفت: قیمت طلا در برابر فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی که شروع کاهش را به تاخیر می اندازند، مقاومت نشان می دهد. “بازار به دنبال کاهشی است که تقریباً مطمئناً در راه است.”

کالین چزینسکی، استراتژیست ارشد بازار گفت: “من در مورد طلا برای هفته آینده بی طرف هستم.” من فکر می کنم او ممکن است پس از جلسه فدرال رزرو حرکتی انجام دهد، اما جهت گیری بستگی به آنچه پاول می گوید دارد.

این هفته، 11 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و تقریباً سه چهارم پاسخ دهندگان وال استریت اکنون انتظار دارند قیمت طلا کاهش یا تغییر کند.

تنها سه کارشناس یا 27 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده بالاتر باشد و تعداد مشابهی نیز انتظار دارند قیمت طلا محدود شود.

بیشترین سهم، شش تحلیلگر به نمایندگی از 46 درصد، کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی کردند. در همین حال، 194 رای در نظرسنجی های آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد و بیشتر سرمایه گذاران همچنان سود بیشتری برای طلا در هفته آینده پیش بینی می کنند.

110 خرده فروش که 56 درصد را شامل می شود، انتظار داشتند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. 54 نفر یا 29 درصد دیگر پیش بینی کردند که این کاهش کمتر باشد، در حالی که 30 پاسخ دهنده یا 15 درصد نسبت به چشم انداز کوتاه مدت طلا بی طرف بودند.

Mark Leibovit، ناشر VR Metals/Resource Letter نیز انتظار کاهش کوتاه مدت قیمت طلا را دارد.

بانک های مرکزی هفته آینده با تصمیم گیری های مربوط به نرخ بهره از سوی بانک ژاپن و بانک مرکزی استرالیا در روز دوشنبه، فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه و بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس در روز پنجشنبه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

داده‌های اقتصادی آمریکا نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در آن کشور در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده نیز افزایش یافت و تورم را در این کشور بالاتر از هدف بانک مرکزی نگه داشت.

تحلیلگران معتقدند اگرچه طلا نرخ بهره بالا را نمی پسندد، اما اگر دلیل افزایش نرخ بهره افزایش تورم باشد، طبیعتا تمایل به خرید طلا در بین مردم افزایش می یابد.

تورم بالاتر از حد انتظار فشار بر فدرال رزرو را برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره افزایش داد و بر قیمت طلا تاثیر گذاشت. از سوی دیگر همواره از طلا به عنوان پشتوانه ای مطمئن در برابر تورم بالا یاد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا