فناوری و تکنولوژی

گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

اگر کسی واقعاً به حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهد، احتمالاً باید تلفن های همراه و سایر دستگاه های هوشمند خود را کنار بگذارد و در یک کابین در جنگل زندگی کند. زیرا در حال حاضر هیچ حریم خصوصی واقعی وجود ندارد و شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل همه چیز را در مورد کاربران می دانند.

به گزارش مهر، البته اگر فرض بر این باشد که این شرکت ها اطلاعات کاربران را با هیچکس از جمله دولت (به استثنای موارد خاص) به اشتراک نمی گذارند، احساس بهتری خواهند داشت. اما طبق گزارش‌های جدید، دولت ایالات متحده ممکن است به گوگل دستور دهد که تمام اطلاعات یک کاربر را فقط برای تماشای یک ویدیوی یوتیوب درخواست کند.

گزارش های جدید نشان می دهد که دولت آمریکا اخیراً از گوگل خواسته است تا اطلاعات شخصی برخی از کاربران خود را افشا کند. می توان فرض کرد که منظور کاربرانی است که درگیر جرم یا مشکل قانونی بوده اند. اما نمی‌توان مطمئن بود که چرا دولت اطلاعات کاربران را درخواست کرده است، زیرا مقامات افرادی را که هدف قرار داده‌اند نمی‌شناختند.

در عوض، مقامات اطلاعات شخصی کاربرانی را که بین 1 تا 8 ژانویه 2023 ویدیوهای خاصی را تماشا کرده بودند، درخواست کردند. اطلاعات درخواست شده توسط دولت شامل نام، آدرس، شماره تلفن، فعالیت های کاربر در Google و حتی آدرس IP آنها بود. دلیل چنین درخواستی دستگیری فردی به صورت آنلاین با نام کاربری elonmuskwhm بوده است.

این فرد به جرم پولشویی و اداره تجارت غیرقانونی انتقال پول تحت تعقیب است. برای یافتن او، مقامات به ماموران مخفی دستور داده اند تا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و نرم افزار واقعیت افزوده، آموزش های نقشه برداری را در یوتیوب ارسال کنند. ممکن است فکر کنید که این یک روند عادی برای دستگیری مجرمان است. اما ویدیوهای مذکور به صورت عمومی منتشر شد و به عنوان مثال بیش از 30 هزار نفر آنها را تماشا کردند.

این بدان معنی است که اطلاعات ده ها هزار کاربر ممکن است از طریق ویدیوهایی که هر کاربر به آن دسترسی داشته است، افشا شده باشد. این تاکتیک سوالات زیادی را در مورد تعادل بین نظرسنجی های آنلاین و حریم خصوصی ایجاد کرده است. متأسفانه گوگل مجبور شد این اطلاعات را فاش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا