فناوری و تکنولوژی

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

روز چهارشنبه 29 آوریل، گوگل تعدادی از کارکنان خود را به دلیل اعتراض آنها به امضای قرارداد بین این شرکت و رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

به گفته این دانشجو، رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که تحصن گروهی از کارکنان گوگل در نیویورک منجر به دستگیری 9 نفر شده است. بنا بر گزارش ها، مقامات دستگیر شده اخیرا آزاد شده اند.

معترضان که اعضای گروهی به نام No Apartheid Tech هستند، از گوگل خواستند قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری محاسبات ابری خود به نام نیمبوس را با رژیم اسرائیل لغو کند.

معترضان بر این باورند که این توافق باعث تسهیل نظارت رژیم صهیونیستی و افزایش رنج مردم فلسطین می شود. پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی یک سیستم آزمایشی تشخیص چهره را در نوار غزه برای نظارت گسترده بر فلسطینیان معرفی کرده است.

یک مقام اطلاعاتی اسرائیل به این روزنامه گفت که سیستم تشخیص چهره از فناوری شرکت خصوصی اسرائیلی Corsight و Google Photos استفاده می کند.

سخنگوی گوگل درباره اخراج ها گفت که رفتار معترضان کاملا غیرقابل قبول است و به منزله دخالت در کار سایر کارکنان و نقض خط مشی شرکت است.

کارمندان اخراج شده گوگل می گویند که از طریق ایمیل از این موضوع مطلع شده اند و از تصمیم گوگل شوکه و خشمگین شده اند. یکی از اخراج‌شده‌های گوگل گفت: این یک پاسخ بسیار نامتناسب به کارمندانی است که از اخلاق دفاع می‌کنند و گوگل را در قبال وعده‌هایش پاسخگو می‌دانند. اقدام گوگل برای اخراج کارمندان معترض تغییر بزرگی در نحوه واکنش گوگل به انتقادات کارمندانش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا