اخبار روز

یک اقتصاددان: بعید می‌دانم تیم اقتصادی دولت به خود نمره قبولی دهد

خرید فالوور از سایت اینبو

کامران ندری درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت رئیسی گفت: این عملکرد در راستای وعده های رئیسی در ابتدای دولت نبوده و اگر بخواهند بر اساس آن وعده ها ارزیابی کنند، بعید می دانم جواب بدهند. نتیجه قابل قبول

به گزارش هممهن، وی گفت: دولت مدعی است که شوک ها بر اقتصاد ایران تاثیری ندارد اما در این مدت شاهد بوده ایم که هرگونه واکنش آمریکا و متحدانش تاثیر فوری بر اقتصاد ایران به ویژه در حوزه ارز، سکه و … داشته است. بازارهای طلا مهمتر از آن، دولت نتوانست آن را کنترل کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی تغییر وزیر اقتصاد یا فرد دیگری از مرجع اقتصادی ایران ضروری است؟ گفت: فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد و تاثیری هم نداشته باشد. من شک دارم که دولت بتواند فردی بهتر از وزیر فعلی اقتصاد را جایگزین کند. این انتقاد متوجه دولت است که نمی تواند افراد مناسب را انتخاب کند و این نگرانی وجود دارد که در صورت تغییر وزیر اقتصاد، شایستگی وزیر جایگزین کمتر از افراد فعلی باشد.

او فکر می کند حیف است که امروز هیچکس نمی خواهد ریال را نگه دارد، بنابراین رشد نقدینگی کاهش یافته و تعداد نقدینگی افزایش یافته است. این روند طبیعی است زیرا رشد نقدینگی به دلیل وجود تقاضا است. نگرانی هایی در مورد آینده وجود دارد که انتظارات تورمی افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا