سبک زندگی

۱۰ واقعیت جالب که ممکن است نظر شما را نسبت به قهوه تغییر دهد

خرید فالوور از سایت اینبو

شاید فکر کنید قهوه محبوب ترین نوشیدنی گرم در جهان است. در حالی که بسیاری قهوه را برای شروع روز ترجیح می دهند، پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان، به جز آب، چای است. حقایق شگفت انگیز دیگری وجود دارد که ممکن است باعث شود شما کمی متفاوت به قهوه خود نگاه کنید. برای نکات جالب بیشتر در مورد این چای تلخ محبوب در ادامه مطلب بخوانید.

1- مصرف مسکن ها با قهوه باعث بهبود اثربخشی آن می شود.

به گزارش روزیاتو، اگر تا به حال توانسته اید با یک فنجان قهوه از شر سردرد خلاص شوید، فقط از کافئین به عنوان مسکن موثر درد استفاده کرده اید، کاری که شرکت های داروسازی انجام می دهند. اگر به ترکیبات مسکن های رایج نگاه کنید، بسیاری از آنها ممکن است حاوی کافئین باشند. زیرا اثربخشی این داروها را تا 40 درصد افزایش می دهد.

2- فنلاندی ها بیشترین قهوه را در جهان مصرف می کنند.

برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است و پس از آن ویتنام و هند قرار دارند. اما وقتی صحبت از مصرف به میان می آید، فنلاندی ها بیشتر از هر کشور دیگری قهوه می نوشند، به طوری که اکثر فنلاندی ها سالانه 12.5 کیلوگرم قهوه مصرف می کنند. تنها کشور دیگری که هر فرد در آن بیش از 10 کیلوگرم قهوه در سال مصرف می کند، سوئد است.

3- قهوه بسیار قدیمی است و بزها آن را کشف کردند.

افسانه ها حاکی از آن است که یک گله دار بز اتیوپیایی به نام کالدی زمانی که بزهایش دانه های درخت قهوه را خوردند و شب ها بیدار ماندند، قهوه را کشف کرد. کالدی این را به راهب صومعه محلی گفت که او نیز از خواص انرژی بخش آن و همچنین افسانه قهوه و کشت آن مطلع شد. از نظر تاریخی، کشت و تجارت قهوه در شبه جزیره عربستان در قرن پانزدهم آغاز شد.

4- خیلی ها سعی کرده اند قهوه را ممنوع کنند، اما موفق نشده اند.

بسیاری از رهبران بارها سعی کرده اند قهوه را ممنوع کنند و آن را منفور احساسات عمومی می دانند. چنین تصمیماتی در قرن شانزدهم در مکه و همچنین در ایتالیا گرفته شد، اما هر کسی که در قدرت بود همیشه قهوه را بیش از حد دوست داشت که آن را ممنوع کند. سوئد نیز در قرن هجدهم سعی کرد آن را ممنوع کند، اما فایده ای نداشت و قهوه باقی ماند.

5- کافئین می تواند باعث مصرف بیش از حد شود.

مصرف بیش از حد کافئین بسیار بسیار نادر است، اما اگر مقدار زیادی نوشیدنی کافئین دار (معادل 30 فنجان قهوه) در مدت زمان کوتاهی مصرف شود، ممکن است اتفاق بیفتد. گفته می شود بیش از 400 میلی گرم کافئین باعث تحریک پذیری، بی خوابی و حتی تحریک پذیری می شود. برای دریافت این مقدار باید بین 4 تا 8 فنجان قهوه بسته به قوت آن بنوشید.

6- قهوه بدون کافئین با قهوه بدون کافئین متفاوت است.

ممکن است طعم قهوه را بیشتر از انرژی آن دوست داشته باشید، اما قهوه بدون کافئین که ترجیح می دهید ممکن است همچنان حاوی کافئین باشد. به طور متوسط، یک فنجان قهوه بدون کافئین حاوی 7 میلی گرم کافئین است، در حالی که در یک فنجان قهوه معمولی 70 تا 140 میلی گرم کافئین وجود دارد. بنابراین اگر به کافئین حساسیت دارید یا می خواهید آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، قهوه بدون کافئین بهترین جایگزین بدون کافئین است.

7- گران ترین قهوه دنیا از مدفوع حیوانات به دست می آید.

گران‌ترین قهوه جهان، Kopi Luwak، از دانه‌های قهوه استخراج شده از مدفوع حیوانی به نام civet در اندونزی تهیه می‌شود. حیوان رسیده‌ترین دانه‌های قهوه را می‌خورد و دانه‌های نیمه هضم شده و نیمه تخمیر شده را در مدفوع خود باقی می‌گذارد که سپس جمع‌آوری، شسته، برشته و آسیاب می‌شود.

8- نوشیدن قهوه می تواند عمر شما را طولانی کند.

قهوه زمانی در لیست سرطان زا قرار داشت و اعتقاد بر این بود که باعث سرطان می شود. امروزه مطالعات ثابت می کند افرادی که به طور متوسط ​​1 تا 4 فنجان قهوه در روز مصرف می کنند عمر طولانی تری دارند. همچنین کاهش 8 تا 15 درصدی خطر مرگ با مصرف قهوه مشاهده می شود و مطالعات دیگر ثابت می کند که مصرف کنندگان قهوه از سلامت قلبی عروقی بهتری برخوردار هستند.

9- در قهوه آسیاب شده یک حشره وجود دارد.

با تمام مواد غذایی که ما مصرف می کنیم، اکثر آژانس های مواد غذایی، از جمله FDA، درصد مشخصی از ناخالصی ها و عیوب را مجاز می دانند. طبق مقررات FDA، قهوه آسیاب شده می تواند حاوی 10 میلی گرم حشرات یا حتی مدفوع یا موی حیوانات در هر 450 گرم باشد.

10- قهوه می تواند سایز سینه های شما را کاهش دهد.

اگر می خواهید سایز سینه های خود را کاهش دهید، قهوه یا بهتر است بگوییم کافئین موجود در آن می تواند این کار را انجام دهد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند اندازه سینه‌ها را در زنان کاهش دهد و هرچه قهوه بیشتر مصرف شود، تأثیر آن قوی‌تر است. اما این تنها در صورتی صادق است که شما یک ژن خاص برای آن داشته باشید، بنابراین فقط زنان خاصی می توانند از این طریق به نتیجه برسند.

آیا این مقاله باعث شد که بخواهید یک قهوه دیگر بنوشید یا کلاً آن را رها کنید؟ چه حقایق دیگری در مورد قهوه می دانید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا