سبک زندگی

۱۳ عبارتی که نباید در مصاحبه کاری به زبان بیاورید!

خرید فالوور از سایت اینبو

آیا شما به یک “مصاحبه کاری” دعوت شده اید و فکر می کنید که کارتان عالی است، اما زمان می گذرد و دیگر خبری از شما نیست؟ به نظر شما کسی وسوسه شده است؟ شما عالی بودید، اما مصاحبه کننده شما را دوست نداشت؟ وضعیت خود را کمی بیشتر مرور کنید. احتمالاً در مصاحبه به چیزی اشاره کردید که برای شما کارت قرمز گرفت، هرچند خیلی از کارها خوب پیش رفت. مهم است که بدانید در یک مصاحبه شغلی چه چیزی بگویید و چه چیزی را نگویید.

به گزارش سرگرمی روز، با ما همراه باشید تا سیزده عبارتی که برای شما کارت قرمز می گیرد را بیاموزیم.

کلمات و عباراتی که هنگام صحبت با مصاحبه کننده در یک مصاحبه شغلی به کار می برید تاثیر قابل توجهی بر شانس قبولی شما دارد. در واقع، برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهند که رفتار انسان در متن مصاحبه، اعم از آنچه می‌گوید و نحوه بیان آن، در مورد پذیرش یا عدم پذیرش او تأثیر دارد. حتی اگر واجد شرایط ترین نامزد برای این موقعیت هستید، ممکن است از کلمات و عباراتی استفاده کنید که کار را خراب می کند.

جملاتی هست که اگر در اولین ملاقات برای مصاحبه شغلی بگویید، ناخواسته خود محور، غیرقابل اعتماد یا حتی ناامید می شوید و هر کدام از آنها به معنای کارت زرد است، یعنی یک کارت قرمز کلی!!

در این متن سعی می کنیم عباراتی را که نباید در مصاحبه شغلی استفاده کنید به شما نشان دهیم به امید اینکه در روند کاری خود پیشرفت کنید و به شغل مورد نظر خود برسید.

چیزهایی که نباید در مصاحبه شغلی بگویید

در زیر 13 عبارتی که به هر قیمتی باید اجتناب کنید آورده شده است، ما سعی کرده ایم جایگزین های مناسبی ارائه دهیم که هم نظر شما را متوجه شود و هم شانس شما را برای قبولی افزایش دهد. با ما بمان

1- رئیس قبلی من وحشتناک بود

یکی از سخت ترین سوالات مصاحبه شغلی معمولا این است که رابطه شما با رئیس سابق (یا فعلی) خود چگونه بوده است؟
بدگویی در مورد رئیس قبلی یا شغل یا شرکت قبلی شما به طور کلی تأثیر خوبی بر جای نمی گذارد، زیرا ممکن است استخدام کننده فکر کند که شما نسبت به شرکت تعهد و وفاداری ندارید یا در احترام به مافوق خود مشکل دارید.

روی جنبه‌های مثبت رئیس قبلی و شرکتی که در آن کار می‌کردید تمرکز کنید و مثلاً بگویید: «من در آنجا چیزهای زیادی یاد گرفتم، اما در برخی زمینه‌ها دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به کارفرمایانم داشتم».

2- ضعف ندارم

این اشتباه بزرگی است که هرگز نباید در یک مصاحبه شغلی مرتکب آن شوید. بدون شک هر کسی عیب هایی دارد. با این اوصاف، شما شک دارید. بهتر است صادق باشید و کلمات خود را به گونه ای انتخاب کنید که مصاحبه کننده فکر نکند که شما دروغ می گویید یا از همان ابتدا بی عیب و نقص هستید.

برای مثال، فرض کنید نقطه ضعف شما این است که به سختی درخواست کمک می کنید. به جای اینکه فقط به نقاط ضعف خود اشاره کنید، می توانید چیزی مانند این بگویید:

“می دانم که گاهی درخواست کمک برای تکمیل پروژه های خاص برای من دشوار است، اما همچنین دریافته ام که انجام این کار در صورت نیاز به تجربه ای غنی تبدیل شده است که به من امکان می دهد از تاخیر جلوگیری کنم و به همکارانم که می شناسم بهتر خدمت کنم.”

3- به این شغل نیاز دارم

اگر جمله قبلی را با آرامش بخوانید متوجه می شوید که به نظر یک درخواست است، درست است؟ خوب، استخدام کننده همچنین فکر می کند که شما در حال حاضر نیاز دارید و به شغل نیاز دارید. در اینجا توانایی ها، مهارت ها و نکات مثبت شما در رتبه دوم قرار می گیرند.

این جمله شما را فردی ناامید جلوه می دهد و به جای کمک به شما می تواند برعکس عمل کند. در اینجا چیزی است که میشل انگلمن، روانشناس، مشاور برند حرفه ای و استخدام کننده می گوید: به گفته این متخصص، ناامیدی نشانه آن است که به محض دریافت پیشنهاد بهتر، آن را ترک خواهید کرد و به طور کلی احساس تعلق به سازمانی خواهید داشت که کار می کنید. برای.کار میکنی یا نه؟

استخدام کننده حتی فکر می کند که شما به این موقعیت اهمیت نمی دهید و تنها چیزی که می خواهید این است که پول دربیاورید. احتمال دیگر این است که به دلیل استیصال آشکار شما مزایای کمتری به شما ارائه می دهند زیرا بیان شما به این معنی است که شما حاضرید هر چیزی را بپذیرید.

به جای اینکه بگویید به این شغل نیاز دارید، نقاط قوت خود و آنچه را که بهترین انجام می دهید برجسته کنید.

4- من یک کمال گرا هستم

کلمه «کمال‌گرا» یکی از آن کلماتی است که کارت قرمز را بالا می‌برد و شبیه دروغی است که بیش از حد استفاده شده است. تیم منابع انسانی ممکن است این عبارت را نشانه ضعف بدانند.

به جای اینکه به عنوان یک کمال گرا شناخته شوید، بهتر است بگویید:

من به جزئیات توجه زیادی می کنم و گاهی اوقات این باعث می شود پروژه کمی بیشتر طول بکشد.

5- در تیم کاری خود بهترین بودم

مصاحبه کننده به شما می گوید: کمی بیشتر در مورد خودتان بگویید.

این بدون شک یکی از سخت ترین سوالاتی است که در این جلسات می توان به آن پاسخ داد. طبیعی است که بخواهید دستاوردها و آنچه شما را متمایز می کند به رخ بکشید، اما از زیاده روی و لاف زدن بیش از حد در مورد توانایی های خود بپرهیزید، زیرا این باعث می شود خود محور به نظر برسید.

پیشنهاد می کنیم خلاصه ای از تجربیات خود، آنچه به دنبال آن هستید و ارتباط آن با موقعیتی که برای آن مصاحبه می کنید ارائه دهید. سابقه کاری، مهارت ها، دستاوردها و غیره شما.

6- تجربه ای ندارم

در حالی که درست است که صداقت بهترین سیاست است، گفتن اینکه شما تجربه ندارید برای استخدام کنندگان منفی است. این یک علامت هشدار است و نشان می دهد که شما دانش لازم را که موقعیت مورد نیاز است ندارید.

پس اگر تجربه ای ندارید در مصاحبه چه باید بگویید؟ در مورد مهارت های خود در رابطه با موقعیت شغلی صحبت کنید و تمایل خود را برای یادگیری نشان دهید. اگر دانشجویی هستید که به دنبال اولین شغل خود هستید، می توانید هر دوره کارآموزی یا کار داوطلبانه مرتبط را ذکر کنید.

7- رزومه من را بررسی کنید

استخدام کننده ممکن است در مورد اطلاعاتی که در رزومه خود درج می کنید سؤال کند، پس خودتان به آن مراجعه نکنید. کارفرمایان می خواهند از شما در مورد تجربه یا مهارت و نحوه عملکرد شما بشنوند. صحبت در مورد آن.

از آنچه در رزومه خود نوشتید بروید، یعنی کمی آن را توصیف کنید. به عنوان مثال، اگر سوال در مورد سابقه کار قبلی است، می توانید چیزی شبیه به این بگویید:

“بر اساس تجربه من در شرکت X، من مسئولیت آن را بر عهده داشتم (وظایفی که انجام دادید را شرح دهید). من این مهارت ها را به دست آوردم. مهارت های خود را شرح دهید.

8- این شرکت چه می کند؟

این سوال در مصاحبه ها کارت قرمز است. زیرا نشان می دهد که شما چیزی در مورد شرکت نمی دانید. مصاحبه کننده احساس می کند که شما علاقه زیادی به این موقعیت ندارید.

انجام کمی تحقیق در مورد سازمان و موقعیتی که برای آن درخواست می کنید یکی از کلیدهای یک مصاحبه موفق است و همیشه باید از قبل انجام شود.

9- من خیلی عصبی هستم

همه ما در مقطعی از زندگی خود احساس عصبی بودن کرده ایم. با این حال، این ایده بدی است که به مصاحبه کننده بگویید عصبی هستید، زیرا ممکن است باعث شود او ناامن به نظر برسد. امروزه اکثر مشاغل مستلزم این هستند که بدانید چگونه استرس خود را مدیریت کنید و در هر شرایطی اعصاب خود را کنترل کنید. این واقعیت که شما می گویید عصبی هستید خلاف این را ثابت می کند. بنابراین توصیه می کنیم این جمله را برای خود نگه دارید و نکات زیر را تمرین کنید:

نفس بکشید، ذهنی تا پنج بشمارید و سعی کنید آهسته صحبت کنید. بر اضطراب خود غلبه کنید.

10- نمی دانم

استخدام کننده ممکن است یک سوال ترفندی بپرسد که شما را شگفت زده کند. اما چیزی که نباید بگویید این است: «نمی‌دانم». این سخنان نشان می دهد که شما قبل از جلسه تحقیق نکرده اید. و توانایی شما برای مقابله با موارد غیرمنتظره خوب نیست.

کوتاه بمانید، سوال خوبی پرسیدید، منظورم این است (پاسخ خود را از اینجا شروع کنید).

11- چقدر حقوق بگیرم؟

می دانیم که یکی از دلایلی که شما به دنبال شغل هستید، کسب درآمد است، اما سعی کنید آن را در اولین قرار ملاقات (و به خصوص در ابتدای گفتگو) مطرح نکنید. این یک تصویر منفی ایجاد می کند زیرا ممکن است استخدام کنندگان فکر کنند که شما در این شغل فقط برای کسب درآمد و کار مهم هستید.

یکی از راه هایی که در پایان مصاحبه به این موضوع می پردازم، پس از رفع همه ابهامات در مورد موقعیت، این است که بگویم ممکن است بخواهم کمی بیشتر در مورد مزایای اجتماعی-اقتصادی شرکت بیاموزم.

12- سوالی ندارم

احتمالاً متوجه شده اید که در پایان این جلسات، چه به صورت حضوری و چه از طریق تماس ویدیویی، استخدام کنندگان اغلب از شما می پرسند که آیا سؤال یا نگرانی دارید. شاید تعجب کنید که بدانید نه گفتن اغلب بدتر از بله گفتن است. دلیل؟ این نشانه آن است که شما در مورد شرکت و محیطی که در آن کار خواهید کرد کنجکاو نیستید.

در حالت ایده آل، باید یک یا دو سوال دیگر در مورد موقعیت یا نحوه کار شرکت بپرسید تا علاقه واقعی خود را به این موقعیت نشان دهید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

“آیا شرکت فرصت های توسعه را به کارمندان خود ارائه می دهد؟”

“چه برنامه های کامپیوتری بیشتر در این شرایط استفاده می شود؟”

13- مصاحبه چطور پیش رفت؟ / شما چی فکر میکنید؟ / به نظرت من خوب بودم؟

هرگز از این عبارات استفاده نکنید. این عبارت خاص، استخدام کننده را در موقعیت ناخوشایندی قرار می دهد، زیرا ممکن است نتوانند واکنش یا بازخورد فوری مورد نظرتان را به شما ارائه دهند، و حتی برخی آن را یک ضرر می دانند. توصیه می کنیم آن را به موارد زیر تغییر دهید:

امروز صحبت کردن با شما لذت بخش بود. اگر در مورد رزومه و تجربه من سوالی دارید دریغ نکنید با من تماس بگیرید تا همه چیز را برای شما توضیح دهم.

پریودها و کلمات دیگری که باید از آنها اجتناب کرد

علاوه بر عباراتی که قبلا ذکر کردیم، رفتارها و عباراتی نیز وجود دارد که در این مواقع باید از آنها اجتناب کنید تا تصویر بهتری برای استخدام کنندگان ایجاد کنید.

هنگام صحبت کردن از مکث و زمزمه کردن خودداری کنید: عباراتی مانند “mmm”، “lol” و غیره. آنها نشانه های عصبی و اضطراب هستند. در عوض، آهسته تر صحبت کردن (بدون به خطر انداختن تسلط) نشان می دهد که کنترل اوضاع را در دست دارید.

همچنین این ایده خوبی نیست که با مصاحبه کننده خود رفتار معمولی داشته باشید، زیرا ممکن است در برخی موارد بی احترامی به نظر برسد. استثنا در صورتی است که مصاحبه کننده لحن آرام و غیر رسمی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا