سبک زندگی

۴ روش علمی برای تشخیص هندوانه آبدار، شیرین و رسیده

خرید فالوور از سایت اینبو

هندوانه با داشتن ویتامین ها و مواد مفید فراوان یکی از با ارزش ترین غذاها به خصوص در فصل تابستان است. اما چگونه می توان فهمید که این میوه تابستانی رسیده است یا نه؟

به گزارش سرگرمی روز، در برخی کشورها می توان در تمام طول سال هندوانه را از فروشگاه ها خریداری کرد. در کشور ما البته در نیمه اول سال هندوانه به وفور یافت می شود و در نیمه دوم به جز حوالی شب یلدسکا به ندرت می توان اثری از این میوه آبدار تابستانی پیدا کرد. هیچ چیز مثل یک هندوانه رسیده و شیرین در گرمای تابستان تشنگی شما را برطرف نمی کند.

هندوانه علاوه بر رفع تشنگی، فواید زیادی برای بدن ما دارد، زیرا حاوی ویتامین های A و C و همچنین مقدار قابل قبولی فیبر است. حدود یک ماه پس از شکوفه دادن گیاه، هندوانه ها رسیده و به طور متوسط ​​80 روز پس از کاشت می توانید یک هندوانه رسیده و شیرین برداشت کنید. اما از آنجایی که امروزه برای اکثر ما امکان کاشت هندوانه در آپارتمان وجود ندارد و نمی توانیم بدانیم هندوانه های انبار میوه به موقع چیده شده اند یا نارس، باید راه حل مناسبی برای تشخیص رسیده بودن یا رسیده بودن هندوانه پیدا کنیم. سالم .

اما چه ترفندهایی برای شناسایی هندوانه مورد نظر ما وجود دارد؟ راه حل ساده است: از حواس بینایی، شنوایی، لامسه و بویایی استفاده کنید.

بررسی ظاهر هندوانه

ساده ترین راه برای تشخیص هندوانه رسیده، بررسی محل برخورد دم با ساقه است. به راحتی روی هندوانه پیدا می شود. اگر رنگ این ناحیه زرد، کهربایی، کره ای یا کرم باشد، به این معنی است که میوه به اندازه کافی به ساقه چسبیده و رسیده است، اما اگر این ناحیه سفید باشد، هندوانه نارس است.

شاخص دیگری که باید در نظر گرفت ستون فقرات یا شاخه نازکی است که هندوانه را به گیاه متصل می کند. اگر این شاخه کوچک روی هندوانه بود، اگر این چوب خشک باشد، یعنی هندوانه رسیده است. اما اگر ساقه آن سبز باشد به این معنی است که هندوانه زود چیده شده است.

چگونه بفهمیم هندوانه رسیده است؟

در عین حال، بررسی کنید که هندوانه صاف و یکنواخت باشد، خیلی کشیده نباشد و هیچ فرورفتگی، برآمدگی یا کبودی نداشته باشد. هر گونه نقص در ظاهر هندوانه می تواند نشان دهنده ناهماهنگی هایی باشد که بر طعم آن تأثیر می گذارد. توجه داشته باشید که پوست هندوانه سبز تیره و کدر باشد، زیرا پوست براق هندوانه به معنای نارس بودن آن است.

همچنین اگر لکه های قهوه ای یا سیاه روی هندوانه خود مشاهده کردید، این لکه ها اغلب لکه های قندی هستند که خبر خوبی است و نشان دهنده شیرین بودن هندوانه است. البته این لکه ها را با پوسیدگی اشتباه نگیرید که با رنگ سیاه و سفیدشان باعث تسریع پوسیدگی و در نتیجه طعم تلخ هندوانه می شوند.

یک هندوانه خوشمزه و شیرین باید لکه زرد هم داشته باشد. این نقطه محل تماس هندوانه با زمین است که به آن لکه زمین می گویند. اگر رنگ آن زرد تیره باشد نشان دهنده رسیدن کامل میوه است.

چگونه بفهمیم هندوانه رسیده است؟

نشانه دیگر دقت سختی آن است. اگر هندوانه را فشار دهید و کمی آویزان شود، باید بدانید که بیش از حد رسیده است و طعم خوبی به شما نمی دهد. برای چیدن هندوانه باید پوست کلفتی داشته باشد.

صدا

بسیاری از مردم به این تست نبض می گویند. البته این روش علمی نیست و نیاز به تمرین زیاد دارد، اما به محض اینکه آن را پیدا کردید و متوجه تفاوت ارتفاع هندوانه شدید، می توانید با ضربه زدن به هندوانه رسیده و شنیدن صدای آن تشخیص دهید.

راه حل این است که هندوانه را بگیرید و طوری به آن ضربه بزنید که انگار به گردن می کوبید. اگر صدای طبل، گود و گود باشد، هندوانه رسیده است، اما صدای بلند، نشانه نارس بودن هندوانه است. اگر صدا مانند نبض باشد، هندوانه بیش از حد رسیده و ممکن است خراب شده باشد.

یک لمس

انتهای هندوانه و جایی که گل قرار دارد را پیدا کنید (درست مقابل نقطه اتصال میوه به ساقه) آن ناحیه را با انگشت شست خود فشار دهید. در هندوانه نارس این قسمت کاملاً جامد است و در هندوانه بیش از حد رسیده این قسمت منحنی است. اما در یک هندوانه رسیده، این قسمت فقط کمی خم می شود.

هندوانه سنگین، معمولا رسیده؛ زیرا آبدار بودن باعث اضافه وزن می شود. بهتر است چندین هندوانه هم اندازه تهیه کنید و سنگین ترین آنها را انتخاب کنید. سبک تر و سفت تر به معنای نارس بودن هندوانه است، از طرف دیگر سنگینی بیش از حد به معنای رسیده بودن آن است.

بو

بوی شیرین هندوانه را می توان از پوست آن حس کرد. اگر نمی توانید آن را بو کنید، آن را برگردانید و قسمت دیگری را بو کنید. البته به خاطر داشته باشید که اگر بوی هندوانه خیلی قوی باشد، ممکن است بیش از حد رسیده باشد.

اگر هندوانه در خانه بماند می رسد؟

زمانی که هندوانه چیده و نگهداری شود دیگر امکان رسیدن آن وجود نخواهد داشت. در نتیجه، هنگام انتخاب هندوانه، تمام تلاش خود را بکنید تا انتخاب خوبی داشته باشید، نگهداری هندوانه در خانه به امید رسیدن آن یک امید واهی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا