سبک زندگی

۵ ترفند ساده تغذیه‌ای برای بهبود زخم روی پوست

خرید فالوور از سایت اینبو

همه ما بریدگی ها و خراش هایی داشته ایم که به پوست ما آسیب می رساند. اکثر این زخم ها در صورت تمیز نگه داشتن و دور از آلودگی در افراد سالم به سرعت بهبود می یابند. اما برخی از زخم ها جدی تر هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند.

زخم های جدی می توانند شامل زخم های پوستی باشند که به زخم بستر نیز معروف هستند. این زخم ها در جایی ایجاد می شوند که استخوان نزدیک به پوست است. مانند مچ پا، پشت، آرنج و پاشنه پا. این زخم ها برای کسانی که در بستر هستند، از ویلچر استفاده می کنند یا نمی توانند وضعیت بدن خود را تغییر دهند خطرناک است. افرادی که دیابت دارند بیشتر از این نوع زخم ها رنج می برند، به خصوص زخم های پا که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد.

خوشبختانه، انتخاب غذای سالم می تواند به این افراد کمک کند تا کالری، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کرده و بهبودی خود را بازیابی کنند.

با تغذیه خوب، بهبود زخم را تسریع کنید

1- وعده های غذایی را طوری تنظیم کنید که حاوی مقدار مناسب پروتئین، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات باشد.

2- میوه ها و سبزیجاتی را انتخاب کنید که سرشار از ویتامین C هستند مانند کلم بروکلی یا توت فرنگی. برای داشتن روی کافی، غلات غنی شده و غذاهای غنی از پروتئین را انتخاب کنید. مانند گوشت، مرغ، غذاهای دریایی یا حبوبات. برخی از زخم ها ممکن است برای بهبودی به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از این مکمل ها باید با پزشک خود مشورت کنید.

3- در طول روز پروتئین کافی مصرف کنید. از منابع پروتئینی برای وعده های غذایی یا میان وعده استفاده کنید. مانند تخم مرغ برای صبحانه، لوبیا برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ برای شام.

4- آب کافی بنوشید یا از نوشیدنی های شیرین نشده استفاده کنید.

5- برای بیماران دیابتی، برای جلوگیری از زخم و کمک به روند بهبود، سطح قند خون را کنترل کنید.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا