فناوری و تکنولوژی

۵ نکته که طرفداران اکتشاف فضایی بلندمدت باید بدانند

خرید فالوور از سایت اینبو

طرفداران اکتشافات فضایی عموماً به سفرهای فضایی طولانی مدت خوش بین هستند، اما ملاحظات مهمی برای چنین سفرهایی وجود دارد.

به گزارش سرگرمی روز، سفرهای فضایی و اکتشافات فضایی موضوع بسیار جذابی است، اما باید توجه داشت که چنین سفرهایی خالی از اشکال نیست.

رؤسای جمهور آمریکا چندین دهه است که از شعار بازگشت به ماه و مریخ استفاده می کنند، اما نه آژانس فضایی اروپا (ESA) و نه ناسا تاریخ مشخصی برای فرود انسان در مریخ ندارند.

در این گزارش، ما پنج دلیل را بررسی می‌کنیم که چرا طرفداران اکتشاف فضایی گاهی بیش از حد به تلاش‌های بشر برای کشف منظومه شمسی و فراتر از آن خوش‌بین هستند.

1. همه به اکتشاف فضا علاقه ندارند.

اکثر آمریکایی ها به دنبال بازگشت سرمایه مالیات دهندگان هستند. راجر لاونیوس، مورخ ارشد سابق ناسا، در کتاب اخیر خود از NACA تا NASA to Now نوشت: در یک سطح اساسی، که اراده سیاسی است، مهم‌ترین چالش پیش روی اینهاست. فرض بر این است که آنها می خواهند فضا را در این قرن کشف کنند. این حتی مهمتر از مسائل فنی است و چالش های جدی ایجاد می کند.

همانطور که راد پیل، سردبیر مجله Ad Astra وابسته به انجمن فضایی ملی (NSS) در ایمیلی به فوربس نوشت: درست است که ایلان ماسک و اسپیس ایکس با میزبانی بیش از نیمی از فالکون 9 قابل استفاده مجدد جهان، تجارت پرتاب را کاملا متحول کرده اند. موشک پرتاب می شود، اما به نظر می رسد سال ها طول بکشد تا آنها سیستم فرود انسانی داشته باشند. چند سال پیش توسط ناسا به سفارش ما فاصله زیادی داریم و احتمالاً برنامه فرود فعلی ماموریت آرتمیس ناسا را ​​به میزان قابل توجهی به تاخیر می اندازد. SpaceX نیز مانند Blue Origin کارهای زیادی برای ماندن در برنامه تاخیر افتاده Artemis ناسا دارد.

5 نکته که طرفداران اکتشافات فضایی طولانی مدت باید بدانند

موشک فالکون 9

2. بسیاری از مردم هنوز مزایای فنی اکتشاف فضایی را درک نمی کنند.

کسانی که مخالف اکتشافات فضایی هستند اغلب در مورد مزایای تکنولوژیکی برنامه های فضایی اطلاعات نادرست دارند.

پایل گفت: “به طور کلی پذیرفته شده است که به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده در برنامه آپولو، بین 16 تا 25 دلار به هر طریقی به اقتصاد آمریکا باز می گردد.” مزایای رهبری فناوری و آموزش متمرکز بر علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و تأثیر متخصصان با تحصیلات عالی در این زمینه قابل توجه و شناخته شده است.

3. گردشگری فضایی و اکتشافات تجاری در حال حاضر بازار بسیار محدودی دارد

نسل جدیدی از بالن های استراتوسفر به زودی قادر خواهند بود تا ساعت ها انسان را به پرواز در آورند.

این به افراد بیشتری دسترسی به فضا را می دهد و یک تغییر شناختی ماورایی ایجاد می کند که بر فضانوردانی تأثیر می گذارد که نیم نگاهی به سیاره زمین در پس زمینه تاریکی فضا می بینند، اما همه این تجربیات، بدون عبور از خط به اصطلاح فرضی. ، به “خط کارمان” می رسند. '، که مرز بین لبه جو زمین و فضای بیرونی است.

ایده های بزرگ استخراج منابع معدنی از سیارک های نزدیک به زمین که پانزده تا بیست سال پیش بسیار محبوب بودند، اخیراً مطرح نشده است.

پایل گفت که شرکت کنندگان اولیه در استخراج سیارک دشواری این پروژه را دست کم گرفتند، به شدت کمبود بودجه داشتند و نتوانستند با پول محدود خود پیشرفت کافی داشته باشند. تخمین زده شده است که سیارک Psyche 16 در کمربند اصلی سیارک ها ممکن است دارای پلاتین قابل استخراج تا 100 کوادریلیون دلار باشد.

سوال این است که چگونه می توان فلزات گرانبها مانند پلاتین و خاک های کمیاب را به مقدار کافی و مطمئن به زمین بازگرداند تا سودآور باشد.

4. بسیاری از مردم فکر می کنند که اکتشافات فضایی برای حل مشکلات زمین بی ربط است

سفر به مدار پایین زمین به مردم کمک می کند تا بفهمند سیاره ما چقدر شکننده است و چرا باید هر کاری که می توانیم برای محافظت از آن انجام دهیم.

پیل گفت: «تنها دلیلی که ما از چالش‌های زیست‌محیطی زمین آگاه هستیم، به خاطر دارایی‌های فضایی است که عمدتاً ماهواره‌هایی در مدار هستند.» بخش قابل توجهی از بودجه ناسا صرف رصدهای زمین می‌شود که داده‌های مربوط به آب و هوا را نیز جمع‌آوری می‌کند. به عنوان تاثیر بر محیط زیست

5. اکتشافات فضایی هنوز در مراحل اولیه است

لاوونیوس در کتاب خود می نویسد: “رفتن از آزمایش برادران رایت به ماه در 66 سال یک دستاورد خیره کننده است.” تنها حدود 40 درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کردند از مأموریت‌های انسانی به مریخ حمایت می‌کنند. من شک دارم که قبل از پایان قرن بیست و یکم روی مریخ فرود بیاییم.

پایل همچنین تایید کرد که فرستادن انسان به مریخ در حال حاضر دور از دسترس است. او درباره نظر خود گفت: «هرچه بیشتر در مورد شرایط مریخ و استرس وارده بر بدن انسان ناشی از گذراندن مدت زمان طولانی در فضا بدانیم، این تلاش گرانتر و دشوارتر به نظر می رسد.

پایل معتقد است استفاده از نوعی گرانش مصنوعی هنگام فرستادن فضانوردان انسان به مریخ و بازگشت به زمین منطقی است. گرانش مصنوعی بسیار گران است و در حال حاضر یک فناوری کاملا ناشناخته است.

پایل ادامه داد: نگهداری طولانی مدت ایمنی، حفاظت در برابر تشعشع و سایر عوامل، فناوری‌هایی هستند که بهتر مورد مطالعه قرار می‌گیرند، اما همه آن‌ها قبل از راه‌اندازی یک مأموریت رتبه‌بندی شده انسانی که نمی‌تواند بیش از یک سال به خانه بازگردد، هستند. آنها نیاز به توسعه اساسی دارند.

پایل افزود: برآوردها از میانگین ده ها میلیارد دلار تا تریلیون ها دلار برای سفر قابل توجه و ایمن انسان به مریخ متغیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا