سبک زندگی

۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی

خرید فالوور از سایت اینبو

یک مطالعه در سال 2024 که در مجله علمی Personal Relationships منتشر شد نشان داد که در طول اختلافات روابط، صرف زمان برای فکر کردن در مورد موقعیت می تواند به طور قابل توجهی پریشانی و تنش را کاهش دهد و “خودکارآمدی” یا باور فرد به افزایش توانایی مدیریت مناسب تعارض را افزایش دهد. خودکارآمدی بالاتر یا باور به توانایی های خود، به نوبه خود رضایت از رابطه و رفتار تعارض سازنده را افزایش می دهد.

به گزارش روزیاتو، نویسندگان این مطالعه بر این باورند که اکثر مردم می دانند کدام رفتارها برای حل تعارض مفید است و فقط به زمان نیاز دارند تا درباره آن فکر کنند.

اگر می خواهید رابطه عاطفی شادی داشته باشید، این عادت های سمی را کنار بگذارید

آنها به شرکت کنندگان مطالعه خود تمرین ذهنی دادند تا در مورد شش سوال زیر فکر کنند و در عین حال یک درگیری شدید اخیر با شریک زندگی خود را به یاد آورند.

1. به دلیل وقوع درگیری فکر کنید.

2. در نظر بگیرید که چگونه تعارض باید حل می شد.

3. به طور کلی به نحوه رسیدگی به تعارضات فکر کنید.

4. در نظر بگیرید که مردم به طور کلی چگونه باید به تعارض در روابط خود پاسخ دهند.

5. به این فکر کنید که چرا این نوع واکنش منطقی است.

6. در نظر بگیرید که چه چیزی برای مقابله با درگیری های آینده مفیدتر است.

محققان دریافتند که این تمرین شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا در خود بازتابی عمدی و سازنده شرکت کنند، نسبت به پاسخ‌های خود به تعارض منصف‌تر و آگاه‌تر شوند و درک بهتری از نحوه مدیریت موقعیت‌های مشابه در آینده به دست آورند.

چرا آگاهی رابطه ای ابزار قدرتمندی برای حل تعارض است؟

محققان توضیح می‌دهند: «حتی زمانی که افراد دانش و مهارت‌هایی برای حل مؤثر مشکلات در روابط خود دارند، ناراحتی شدید شریک زندگی یا توانایی ضعیف حل تعارض ممکن است مانع از توانایی آن‌ها در استفاده مؤثر از این دانش و تبدیل آن به یک مهارت شود».

تمرین بازتابی محققان به زوج‌ها این امکان را می‌دهد تا از شهود خود استفاده کنند تا بدانند در چنین مواقعی چه رویکردی مفید است و به جای پاسخ‌های تکانشی بیشتر در هنگام تشدید احساسات، از آن دانش استفاده کنند.

محققان افزودند: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که وقتی افراد حتی به مدت 10 دقیقه به تعارضات روابط خود فکر می‌کنند، آمادگی آن‌ها برای رویارویی با تعارضات آینده به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.»

به جای اجتناب از تعارض و احساسات ناخوشایند مرتبط با آن – که اغلب برای روابط مضر است – چنین اقداماتی به افراد امکان می دهد به یکدیگر روی آورند و تعارض را چیزی ببینند که باید به آن پرداخته شود. این تفکر «من در مقابل تو» را محدود می کند و حس «تیم» را حتی در بحبوحه درگیری افزایش می دهد.

به طور کلی، توسعه آگاهی و پذیرش رابطه به زوج ها این امکان را می دهد که به طور مداوم با یکدیگر رشد کنند، با هم بر چالش ها غلبه کنند و تعارض ها را به عنوان فرصت هایی برای رشد و ارتباط ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا