سبک زندگی

۶ ویژگی که نشان می‌دهند شما در کار خود موفق هستید

خرید فالوور از سایت اینبو

در دنیای تجاری پرشتاب امروزی، یافتن جایگاه خود و اطمینان از عملکرد مطلوب چالشی است که بسیاری از کارمندان با آن روبرو هستند. مایکل دولین با بیش از 36 سال تجربه در این زمینه، بینش های ارزشمندی را در مورد چگونگی اندازه گیری موفقیت شغلی ارائه می دهد.

به گفته دولین، نیمی از نیروی کار فقط به دنبال این هستند که یک کار را به خوبی انجام دهند و در پایان روز، تنها چیزی که می خواهند یک تشکر ساده است. متأسفانه، بسیاری از کارفرمایان متوجه نمی شوند که چنین افزایش کوچکی می تواند تأثیر زیادی بر انگیزه و درگیر نگه داشتن کارکنان داشته باشد.

دولین همچنین بر اهمیت بازخورد مستمر و شفافیت در ارزیابی عملکرد تاکید می کند. او معتقد است که مدیریت عملکرد نباید به یک ارزیابی سالانه محدود شود، بلکه باید گفت و گوی مداوم بین کارمند و مدیرش باشد. به قول یکی از مدیران سابقش «هیچ شگفتی نباید باشد». این بدان معناست که کارفرمایان باید به طور منظم با کارمندان خود صحبت کنند و عملکرد آنها را در طول سال بررسی کنند. به خصوص برای افراد بلندپرواز که به دنبال پیشرفت هستند، این بازخورد بسیار مهم است زیرا حتی سیگنال های ظریف مانند دعوت مدیر یک همکار به ناهار می تواند باعث ایجاد حس نابرابری و در نهایت استرس و عدم امنیت شغلی شود.

در این مقاله، با استفاده از تجربه Devlin، علائمی را بررسی خواهیم کرد که نشان می دهد شما همچنان در شغل خود موفق هستید، حتی اگر رئیستان آشکارا از شما تعریف نکند.

1. کارایی

راحت بودن در انجام کاری که می دانید می تواند چالش برانگیز یا ناخوشایند باشد، نشانه خوبی از عملکرد شماست. ممکن است در پایان روز متوجه شوید که یک هفته یا یک ماه اضافی برای تکمیل کارتان وقت گذاشته اید، که نشانه موفقیت شماست.

برعکس، اگر لیست کارهای شما بزرگ شود، باید عملکرد خود را دوباره ارزیابی کنید. فقط به این دلیل که شما یک لیست بی پایان برای انجام کارها دارید به این معنی نیست که شغل شما بد است. تا آنجا که ممکن است، از فناوری و شیوه های بهتری استفاده کنید که مشخصه یک فرد یادگیری پذیر و فعال است.

2. برنامه ریزی مناسب

برنامه ریزی و اولویت بندی کارها نشانه این است که شما خوب کار می کنید. رئیس شما نباید تعجب کند. به تعویق انداختن کارها تا آخرین لحظه و دادن پاسخ های عجولانه نشان دهنده صلاحیت نیست. ممکن است از شما خواسته شود که گزارش ها و به روز رسانی های مکرر داشته باشید و به موقع در محل کار حاضر شوید.

3. بازخورد مثبت

اگر بازخورد مثبتی از همکاران، مشتریان و غیره دریافت کردید. در مورد مسائل مربوط به کار، این نشانه این است که شما کار خود را به درستی انجام می دهید.

4. مشارکت

مشارکت یکی از بزرگترین شاخص های عملکرد خوب است. مشارکت را می توان به طرق مختلف نشان داد: حضور، همکاری با همکاران و کنجکاوی فکری کلی، یا شرکت در جلسات، گردهمایی ها یا گفتگوها در محل کار.

برای کارفرما شناخت افراد و نحوه کار آنها بسیار مهم است. افراد وقتی تحت فشار هستند متفاوت عمل می کنند. اگر کارفرمایان درک بهتری از انگیزه و خلق و خوی کارکنان داشته باشند، می توانند نقاط استرس را شناسایی کنند. بهترین راه برای انجام این کار این است که وقت خود را با آنها بگذرانید. محیط کار نباید فقط روی کار متمرکز باشد. باید به یاد داشته باشیم که هر فردی استعدادهای منحصر به فردی دارد.

5. ارائه راه حل

اگر در محل کار خود عملکرد خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد به جای طرح مشکلات، راه حل هایی برای خود ارائه می دهید. شما می توانید با ایده هایی که در مورد آنها فکر و تحقیق کرده اید در جلسات شرکت کنید. ارائه یک راه حل خوب و بررسی شده مفید است و اگر اشتباهی مرتکب شوید، آن را اعتراف کرده و راه حلی خواهید داشت.

6. کنجکاوی

نشانه مهمی که نشان می دهد همه چیز خوب پیش می رود، کنجکاوی است. شما سوالاتی خواهید پرسید و مشتاق یادگیری خواهید بود. ممکن است فرآیندهای داخلی را زیر سوال ببرید، مانند اینکه چرا کارها به روش خاصی انجام می شود، به دنبال رفع موانع و ایجاد فرصت ها هستید. این نشان می دهد که شما کنجکاو هستید و می خواهید بهره وری را افزایش دهید.

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که ارزیابی شغل تنها بخشی از تصویر بزرگتر زندگی ما است. اگر هنوز در مورد عملکرد خود شک دارید، از مدیر خود بازخورد بخواهید. یک چت غیررسمی 15 دقیقه ای در پایان روز می تواند بینش ارزشمندی از نقاط قوت و ضعف شما ارائه دهد. همچنین می‌توانید با نگه‌داشتن دفترچه یادداشت یا تعیین معیارهای عملکرد شخصی، پیشرفت خود را مانند ثبت رکورد ماراتن دنبال کنید. اما فراتر از همه اینها، به زندگی خود به عنوان یک کل نگاه کنید. ارزش و موقعیت شما فراتر از شغل شماست. خودتان را به عنوان یک فرزند، شریک، والدین یا دوست خوب تصور کنید. این دیدگاه کل‌نگر نه تنها به شما کمک می‌کند تا موفقیت شغلی را در چشم‌اندازی متعادل‌تر ببینید، بلکه به شما یادآوری می‌کند که رشد و رضایت واقعی از ایجاد تعادل در تمام جنبه‌های زندگی شما حاصل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا