سبک زندگی

۷ اشتباه رایج و تکراری در بستن چمدان

خرید فالوور از سایت اینبو

در طول تابستان و فصل سفر، آمادگی خوب و آگاهی از اشتباهات رایج در بسته بندی برای اجتناب از آنها و لذت بردن از یک سفر خوشایند بدون خستگی و ناراحتی که می تواند لذت سفر را از بین ببرد، ضروری است.

این یک کار پیچیده است

به گزارش سرگرمی روز، بسته بندی وسایل و آماده سازی چمدان برای سفر در صدر فهرست استرس هایی است که آماده شدن برای سفر به همراه دارد. لیدیا منسل، کارشناس سفر، می‌گوید ریشه درگیری هنگام بستن چمدان برای سفر، اساساً این است که نمی‌دانید چه چیزی را با خود ببرید.

منسل در مقاله‌ای در وب‌سایت Travelland Leisure گفت که عدم اطمینان در مورد بسته‌بندی اغلب می‌تواند طاقت‌فرسا شود و مسافر را فلج کند. او می تواند هنگام بسته بندی وسایل اغراق کند. از سوی دیگر، دیگرانی هستند که به اندازه کافی وسایل حمل نمی کنند زیرا آنها نیز کاملاً مطمئن نیستند که در مقصد به چه چیزی نیاز دارند.

منسیل تاکید می کند که اضافه بار مسافر را آزار می دهد و هر گونه ناراحتی در این زمینه باعث کاهش لذت سفر می شود.

اشتباهات رایج

اشتباهات رایجی وجود دارد که افراد هنگام بسته بندی مرتکب می شوند، از جمله:

1- لحظه اشتباه

زمان یک اصل بسیار مهم در بسته بندی است. شروع خیلی زود می تواند فرد را مجبور کند که از برخی اقلام استفاده نکند، زیرا از قبل در کیف هستند. دیر شروع کردن نیز احتمال فراموشی برخی از لوازم مهم را افزایش می دهد.

بهترین زمان برای بسته بندی یک هفته قبل از سفر است. این به شما زمان زیادی برای آماده شدن و تمرکز روی بسته بندی وسایل ضروری سفر می دهد.

2- چمدان نامناسب

عدم انتخاب سایز و نوع چمدان مناسب مسافرت می تواند استرس بیشتری را برای مسافر ایجاد کند. مهم است که چمدانی را انتخاب کنید که برای نوع حمل و نقلی که استفاده می کنید، چه هواپیما، قطار یا ماشین مناسب باشد. همچنین باید با ماهیت سفر مطابقت داشته باشد، خواه پیاده روی باشد یا جاده های ناهموار که در آن چمدان های چرخدار ترجیح داده نمی شود.

اندازه چمدان هنگام آماده شدن برای سفر نیز مهم است، زیرا چمدان بیش از حد بزرگ می تواند منجر به ازدحام بیش از حد شود، در حالی که چمدانی که خیلی کوچک است به جای تا کردن، اشیا را در خود جمع می کند.

3- وسایل خود را لیست نمی کنید

وقت گذاشتن برای نوشتن چیزهایی که نیاز دارید و مرور چیزهایی که نیاز دارید می تواند در زمان و مکان صرفه جویی کند. عدم استفاده از لیست و نگاه کردن به آن پس از بسته بندی، احتمال فراموشی چیزها را افزایش می دهد. این فهرست همچنین به تعیین اینکه چه چیزی در طول روز بپوشد کمک می کند تا مسافر از بسته بندی بیش از حد وسایل غیر ضروری خودداری کند.

طبق مقاله ای که در وب سایت مارتا استوارت منتشر شده است، شما باید فهرستی دقیق تهیه کنید که شامل همه چیز از تعداد جفت جوراب گرفته تا داروها و مسکن های مورد نیاز در جعبه کمک های اولیه شما باشد، حتی شارژر تلفن شما نیز باید در لیست باشد.

این مقاله بیان می کند که بزرگترین مزیت تهیه یک لیست قبل از سفر این است که می توانید به راحتی چیزی به آن اضافه کنید و اگر برای سفر نیاز به خرید چیزی دارید، به راحتی به خاطر سپردن آن به دلیل وجود آن در لیست است.

4- لباس تاشو

تا کردن لباس ها هنگام بسته بندی می تواند فضای زیادی را اشغال کند. تا کردن لباس راه بهتری برای استفاده حداکثری از فضای چمدان است.

5- عدم بررسی محدودیت وزن و سایز

بارگیری بیش از حد گاهی اوقات به دلیل ناامنی از جانب مسافر اتفاق می افتد. اضافه وزن می تواند هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد.

ترازوهای دیجیتال ارزان قیمت زیادی وجود دارد تا مسافران بدانند که آیا چمدان آنها از حداکثر وزن بیشتر شده است یا خیر. این به او فرصتی می دهد تا قبل از پرداخت اضافی، آن را دوباره پر کند.

حتی در برخی از پروازهای بین المللی، چمدان دستی وزن و اندازه گیری می شود و برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی و یا مشکلات دیگر، لازم است بارها وزن یا حتی سایز چمدان توسط شرکت های هواپیمایی بررسی شود.

6- کفش زیاد

برخی افراد هنگام مسافرت چندین کفش حمل می کنند که وزن زیادی دارد و فضای زیادی را در چمدان اشغال می کند. پوشیدن کفش ها سخت است، به خصوص که سنگین هستند و تا نمی شوند. بهتر است مسافر علاوه بر کفشی که در طول سفر به پا می کند، تعداد محدودی از کفش ها را انتخاب کند که بیشتر از 3 جفت نباشد.

یک مسافر باید کفش های ساده ای را انتخاب کند که با تمام لباس هایش مطابقت داشته باشد و بزرگ ترین یا سنگین ترین کفش های خود را در سفر بپوشد تا وزن و فضای مورد استفاده در چمدان کاهش یابد.

7- جای اضافی باقی نمی گذارید

یک مسافر برای خرید هدایایی از کشور یا مکان هایی که بازدید می کند به فضای اضافی در چمدان خود نیاز دارد. بسته بندی بیش از حد لوازم جانبی در چمدان باعث کاهش فضای خالی آن می شود و ممکن است مسافر مجبور شود از خرید سوغاتی صرف نظر کند. اگر مسافر قصد دارد به خرید برود یا برای دوستانش سوغاتی بخرد، باید هنگام بستن چمدانش این را در نظر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا