سبک زندگی

۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب

خرید فالوور از سایت اینبو

آب لیمو به عنوان یک ماده موثر برای از بین بردن چربی بدن شناخته شده است، اما شاید کمتر در مورد اهمیت سرکه برای کاهش وزن صحبت شده باشد. اگر می خواهید سریع وزن کم کنید، احتمالاً با پیشنهاداتی برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه خود مواجه شده اید، اما سرکه سیب دقیقا چیست؟ و آیا در کاهش وزن موثر است؟

به گزارش سرگرمی روز، سرکه سیب نوعی سرکه است که از تخمیر آب سیب تهیه می شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندها است.

سرکه سیب به دلیل فواید بالقوه برای سلامتی از جمله کمک به هضم غذا، مدیریت سطح قند خون و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مقاله به چند روش ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که فواید بالقوه سرکه سیب برای سلامتی از آنجا ناشی می شود. این مقاله به 7 روش اشاره می کند که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود بگنجانید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی که مواد اصلی آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب پز، پیاز و ترشی است) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا طعم آن بدون کالری اضافی افزایش یابد.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی افراد کمی آبلیمو و کمی عسل نیز برای طعم دادن به آن اضافه می کنند. این می تواند به شروع سریع متابولیسم (سوخت ساختمان) و هضم شما کمک کند.

قبل از غذا به عنوان یک سرکوب کننده اشتها استفاده کنید: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا می تواند به کاهش اشتها و افزایش سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید. آن را با میوه هایی مانند انواع توت ها، موز و سبزیجات ترکیب کنید.

استفاده در آشپزی: از سرکه سیب به عنوان ماریناد برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس ها، سوپ ها و سرخ کردنی ها استفاده کنید.

برای حمایت از سیستم گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی بزرگ بنوشید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می تواند به جایگزینی الکترولیت های از دست رفته در حین ورزش کمک کند و به هیدراتاسیون کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا