سبک زندگی

۹ عادت مخرب که ۴۰ ساله‌ها باید آن را ترک کنند

خرید فالوور از سایت اینبو

تفاوت بزرگی بین زندگی روزمره و شکل دادن به آن به گونه‌ای است که با افزایش سن، رضایت بخش باشد.

به گزارش سرگرمی روز، تفاوت در عادات است. همه ما عادت هایی داریم که ما را عقب نگه می دارد و ما را به نسخه های قدیمی خودمان وابسته می کند.

ترک این 9 عادت می تواند شانس شما برای آینده ای شادتر و سالم تر باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آنها چیست و چگونه از شر آنها خلاص شوید.

1) به تعویق انداختن کارها

یک عادت وجود دارد که می تواند با افزایش سن بیش از هر عادت دیگری ما را فلج کند و آن اهمال کاری است.

به تعویق انداختن کار، دزد زمان است و زمان، همانطور که در 40 سالگی خود متوجه خواهید شد، یک کالای گرانبها است.

نکته در مورد به تعویق انداختن کار این است که فقط به تعویق انداختن وظایف نیست. این در مورد کاهش سرعت زندگی است. این در مورد به تعویق انداختن چیزهایی است که می تواند ما را شادی و رضایت کند.

بهش فکر کن. چند بار شروع به سرگرمی مورد علاقه خود را به تعویق انداخته اید؟ چند بار این تغییر مهم سلامتی را به تعویق انداخته اید؟ چند فرصت را از دست داده اید زیرا تصمیم گرفتید “بعدا” این کار را انجام دهید؟

اگر می خواهید در 40 سالگی و بعد از آن واقعاً خوشحال باشید، وقت آن است که با تعلل خداحافظی کنید. این فقط به انجام دادن کارها نیست – بلکه در مورد بهترین زندگی شماست.

2) بی توجهی به مراقبت از خود

اگر از خود مراقبت نکنید، نمی توانید به طور مؤثر از هیچ چیز دیگری مراقبت کنید. چه ورزش، مراقبه یا وقت گذاشتن برای مطالعه باشد، اولویت دادن به مراقبت از خود می تواند در شادی کلی شما با افزایش سن تفاوت ایجاد کند.

3) کینه توزی

کینه در دست گرفتن مانند حمل یک کوله پشتی پر از سنگ است. سخت است، طاقت‌فرسا است و هیچ سودی برای شما ندارد.

جالب اینجاست که تحقیقات نشان می دهد که بخشش می تواند به بهبود سلامت روانی و جسمی منجر شود. درست است، رها کردن آسیب های گذشته در واقع می تواند فشار خون شما را کاهش دهد، استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد.

علاوه بر فواید سلامتی، بخشیدن کسانی که به ما ظلم کرده اند می تواند فضای عاطفی را برای تجربیات و روابط مثبت بیشتر آزاد کند. بنابراین اگر کینه دارید، وقت آن است که آنها را رها کنید. به یاد داشته باشید که بخشش برای طرف مقابل نیست، بلکه برای آرامش و شادی خودتان است.

4) پیچیده کردن زندگی

افتادن در دام پیچیده کردن زندگی آسان است. ما مسئولیت ها را جمع می کنیم، به همه چیز بله می گوییم و در نهایت دچار استرس می شویم.

اما نکته اینجاست – سادگی می تواند به خوشبختی منجر شود. با بی نظم کردن زندگی خود، چه از نظر جسمی و چه از نظر ذهنی، فضایی برای چیزهایی ایجاد می کنیم که واقعاً ارزشی ندارند.

این می تواند به این معنی باشد که خانه خود را از چیزهایی که نیاز ندارید پاک کنید، روابط سمی را رها کنید یا حتی زندگی روزمره خود را ساده کنید. بنابراین اگر احساس می‌کنید خسته هستید، یک قدم به عقب بردارید و ببینید کجا می‌توانید ساده‌سازی کنید. ممکن است تعجب کنید که چگونه یک بهم ریختگی کوچک می تواند منجر به شادی زیادی شود.

5) بی توجهی به دوستی ها

با بالا رفتن سن و گرفتار شدن در چرخه زندگی خانوادگی و مسئولیت های کاری، دوستی ها می توانند به راحتی در جایگاه دوم قرار گیرند. اما حفظ دوستی های قوی برای خوشبختی ما حیاتی است، به خصوص که وارد دهه 40 سالگی و بعد از آن می شویم.

دوستی‌ها به ما حمایت عاطفی می‌کنند، به ما کمک می‌کنند از شرایط سخت عبور کنیم و به ما احساس تعلق می‌دهند. بنابراین اجازه ندهید که دوستی های شما در حین عبور از پیچیدگی های دوران میانسالی به حاشیه برود. تلاش آگاهانه ای برای تقویت این روابط انجام دهید، حتی اگر فقط یک تماس تلفنی سریع یا یک فنجان قهوه باشد.

به یاد داشته باشید، مهم تعداد دوستان شما نیست، مهم کیفیت است. حتی اگر یکی از این دوستی ها شما را شاد کند و زندگی شما را غنی کند، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

6) نادیده گرفتن رویاهایتان

رویاها و اشتیاق ما چیزی است که به ما احساس زنده بودن می دهد. آنها آتشی در درون ما روشن می کنند، به خلاقیت ما دامن می زنند و زندگی ما را پر از هدف می کنند. اما وقتی بزرگتر میشوی، دست کشیدن از این رویاها آسان است.

ما به خود می گوییم که خیلی پیر، دیر یا خیلی شلوغ هستیم. اما حقیقت اینجاست – هیچ وقت برای دنبال کردن رویاهایتان دیر نیست. سن فقط یک عدد است و هیچ تاریخ انقضایی برای اشتیاق و رضایت وجود ندارد.

زیرا در نهایت سالهای زندگی شما مهم نیست، زندگی در سالهای شما مهم است. و چه راهی بهتر از دنبال کردن رویاهایتان برای جان دادن به سالهایتان؟

7) ترس از امتحان چیزهای جدید

امتحان کردن چیزهای جدید می تواند فوق العاده آزاد کننده باشد. می تواند فرصت های جدیدی را باز کند، رشد شخصی را به ارمغان بیاورد و حتی به شادی های غیرمنتظره منجر شود.

۸) خود را با دیگران مقایسه کنید

با ظهور رسانه های اجتماعی، به راحتی در دام مقایسه زندگی خود با زندگی دیگران افتادیم. ما نکات برجسته زندگی آنها را می بینیم و نسبت به زندگی خود احساس ناکافی می کنیم.

اما نکته اینجاست – مقایسه دزد شادی است. شادی را از ما می گیرد و ما را به مسیر شک و نارضایتی سوق می دهد.

به یاد داشته باشید که هر کس مسیر زندگی منحصر به فرد خود را با چالش ها و پیروزی های خاص خود طی می کند. مسیر شما ممکن است متفاوت از مسیر دیگری به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که ارزش و معنایی ندارد. بنابراین دفعه بعد که متوجه شدید زندگی خود را با زندگی دیگری مقایسه می کنید، یک قدم به عقب بردارید و همه چیزهایی را که زندگی شما را خاص می کند به خاطر بسپارید. فردیت خود را در آغوش بگیرید و دستاوردهای خود را جشن بگیرید – زیرا شما عالی عمل می کنید.

9) بی توجهی به سلامتی

سلامتی شما ثروت شماست. این پایه ای است که تمام جنبه های دیگر زندگی شما بر روی آن ساخته شده است و بدون آن، همه چیز می تواند از هم بپاشد.

به راحتی می توان سلامتی خود را بدیهی دانست، به خصوص زمانی که جوان هستیم و شکست ناپذیر به نظر می رسیم. اما با افزایش سن، اولویت دادن به سلامت جسمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

این به معنای ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و معاینات منظم است. همچنین به این معنی است که به بدن خود گوش دهید و زمانی که چیزی درست نیست اقدام کنید.

بی توجهی به سلامتی نه تنها بر امید به زندگی شما تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر کیفیت زندگی شما نیز تأثیر بگذارد. پس سلامتی خود را اکنون در اولویت قرار دهید نه بعدا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا