سفر و گردشگری

اختصاص سهمیه ثبت جهانی یونسکو به دو اثر لرستان

خرید فالوور از سایت اینبو

سرگرمی روز: سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ ایران در یونسکو به دو اثر استان لرستان اختصاص یافت.

با اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، «دره خرم‌آباد» و قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ ایران در یونسکو خواهند بود.

عطا حسن‌پور، در سخنانی، اظهار داشت:

با پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث فرهنگی، جلسات متعددی به‌منظور ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» و قلعه «فلک‌الافلاک» برگزار شد.

وی ادامه داد:

در نهایت پس از جلسه روز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲، طی ابلاغی از طرف قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و معاون میراث فرهنگی، مسئولیت تدوین پرونده «دره خرم‌آباد» و قلعه «فلک‌الافلاک» به اینجانب محول شد و بالاخره سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ کشور ایران در یونسکو به استان لرستان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان داشت:

ضمن تشکر از قائم مقاوم وزیر میراث فرهنگی بابت در اولویت قراردادن این پرونده و حسن اعتماد ایشان به اینجانب، این فرصت کمتر از ۶ روز را تا ارسال پرونده به یونسکو، غنیمت شمرده و امیدوارم بتوانم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.

حسن‌پور، تاکید کرد:

بی‌شک در این مسیر دشوار، مشکلات و موانع متعددی بر سر راه قرار دارد که برای رفع آن‌ها محتاج دعای خیر هم استانی‌های عزیز، همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهردار خرم‌آباد، کمک کارشناسان، همراهی همکاران و اساتید اهل‌فن هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا