سبک زندگی

این نوع قارچ را هرگز نخورید؛ چه خام، چه پخته!

خرید فالوور از سایت اینبو

انسی لطفعلی با تاکید بر اینکه حرارت و پختن نمی تواند سموم قارچ های سمی را از بین ببرد، افزود: سمیت قارچ هرگز با جوشاندن، سرخ کردن یا حرارت دادن کاهش نمی یابد.

به گزارش سرگرمی روز، وی با بیان اینکه برخی از این قارچ های سمی عوارض پوستی ایجاد می کند، اظهار داشت: حتی دست زدن به قارچ های سمی نیز می تواند منجر به مسمومیت افراد و عوارض مختلفی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مردم از چیدن قارچ در طبیعت و حتی دست زدن به آن جداً خودداری کنند و هرگز قارچ های فله ای و بسته بندی شده بدون آرم بهداشتی خریداری نکنند.

لطف علی درباره قارچ هایی که در کارخانه ها تولید می شود نیز توضیح داد: این قارچ ها در شرایط خاصی تولید، استریل و شسته می شوند، ضمن اینکه در فرآیند تولید از تکنیک هایی برای از بین بردن سموم شیمیایی قارچ ها استفاده می شود و می توان با شستن قارچ ها از آنها استفاده کرد. به طور معمول

وی تاکید کرد: زمانی که باید از آخرین سمپاشی تا برداشت مزرعه بگذرد، دوره کارنس نامیده می شود. در این بازه زمانی سموم شیمیایی تجزیه می شوند و به حد قابل قبولی می رسند که کمترین ضرر را برای سلامتی انسان دارند، بنابراین گذراندن این دوره ضروری است.

لطفعلی با بیان اینکه برای سم زدایی اسفنج های کارخانه ای حد و استانداردی وجود دارد، ادامه داد: در صورتی که سموم زیر حد استاندارد یا در حد استاندارد باشد و مکانیسم های استریل به درستی ساخته شود، می توان از اسفنج های کارخانه با شستشوی معمولی استفاده کرد.

این کارشناس قارچ شناسی پزشکی افزود: مردم در صورت نیاز می توانند قارچ های صنعتی تولید شده توسط گیاه را خریداری کنند که دارای نشان و برچسب بهداشتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا