سبک زندگی

این پلومخلوط طعم رویایی داره! حتما امتحانش کن!

خرید فالوور از سایت اینبو

پلوهای مخلوط جذابیت زیادی دارند. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی که می‌توانید درست کنید انواع پلوهای مخلوط است که بر اساس علاقمندی‌تان می‌توانید مواد میانی و داخلی آن را خودتان انتخاب کنید.

به گزارش سرگرمی روز، این دستور برای 5-6 نفر کافی است. در صورتی که آن را تهیه کنید قطعا به منوی غذاهای همیشگی‌تان اضافه خواهد شد.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ نصف یک عدد
لوبیاچیتی پخته یا کنسروی یک پیمانه
شوید تازه و شوید خشک یک دسته
سیر 2 حبه
پیاز متوسط یک عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر پاپریکا به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به میزان سخاوت شما

طرز تهیه:

گام اول:

پیاز را پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

شوید را خرد کنید و کنار بگذارید.

مرغ‌ را به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید.

لوبیاچیتی را از قبل بپزید یا اینکه از کنسرو لوبیا چیتی استفاده کنید.

آشپزی کردن

گام دوم:

پیاز نگینی را در یک تابه حاوی روغن سرخ کنید و به آن سیر له شده را هم اضافه کنید. کمی که تفت خورد فلفل سیاه، نمک، پودر پاپریکا و زردچوبه را داخل تابه ریخته و همه مواد را مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها بلند شود. تکه‌های مرغ را به مواد اضافه کنید و تفت داده تا رنگ مرغ‌ها عوض شود.

بعد از اینکه رنگ مرغ تغییر کرد رب را اضافه کنید و تا وقتی خامی رب گرفته شود تفت بدهید. لوبیای پخته یا کنسروی را هم اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست بشود. در ظرف را بگذارید تا کمی مواد با هم بپزند و طعم‌ها در هم ادغام بشوند.

شوید تازه و خشک و زعفران دم کرده را هم به مواد بیفزایید و گاز را خاموش کنید.

گام سوم:

قابلمه‌ای را پر از آب کنید و وقتی به جوش آمد برنج را به همراه نمک به آن اضافه کرده و بعد از حدود 10 دقیقه آن را آبکش کنید.

گام چهارم:

کف قابلمه کمی روغن بریزید و هر ته‌دیگی که مایل هستید در آن بچینید. بهتر است از نان لواش یا سیب زمینی استفاده کنید. یک لایه برنج آبکش شده بریزید و یک لایه از مواد پخته شده را روی آن قرار بدهید. کمی زعفران دم کرده اضافه کنید و به همین صورت لایه لایه از برنج و مواد داخل قابلمه بریزید. لایه‌ی آخر را حتما از برنج استفاده کنید و زعفران بریزید.

قابلمه را روی گاز بگذارید در ابتدا حرارت گاز را زیاد کنید تا بخار کند. دم کنی بگذارید و حرارت را کم کرده به مدت 45 دقیقه اجازه بدهید دم بکشد.

این پلو مخلوط بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است. حتما آن را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا