فناوری و تکنولوژی

تسلا دوباره تاج‌دار می‌شود؟

خرید فالوور از سایت اینبو

BYD می تواند عنوان پرفروش ترین خودروهای الکتریکی را پس از کاهش فروش در سه ماهه اول به تسلا بازگرداند.

به گزارش سرگرمی روز، بی وای دی در سه ماهه اول سال جاری 300 هزار و 114 دستگاه خودروی برقی فروخت که 43 درصد کاهش نسبت به رکورد فروش 526 هزار و 409 دستگاهی در سه ماهه قبل از تسلا داشت. فروش سه ماهه اول نسبت به سال قبل 13.4 درصد افزایش داشته است، اما کاهش سه ماهه می تواند به معنای پیشی گرفتن تسلا از فروش بر اساس پیش بینی فروش رکورد 458500 خودرو در سه ماهه منتهی به 31 مارس باشد. انتظار می رود تسلا فروش سه ماهه اول خود را در روز چهارشنبه گزارش دهد.

ارزش سه ماهه اول تسلا بیش از پنج درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت زیرا تقاضای کلی کاهش یافت و رشد در بازار چین کاهش یافت، جایی که رقبای محلی به رهبری BYD جنگ قیمتی را برای خریداران به راه انداختند.

بازگشت تسلا به تاج فروش نشان می دهد که نفوذ جهانی آن به راحتی به چالش کشیده نخواهد شد، به خصوص که هر دو شرکت انتظار دارند رشد فروش خودروهای برقی در چین در سال جاری کاهش یابد. همچنین نشان می دهد که سلطه کوتاه مدت BYD با کاهش قیمت در بازار داخلی همراه است.

از فوریه، BYD به جنگ قیمت تسلا در چین در اوایل سال گذشته پاسخ داد و قیمت آخرین نسخه‌های خط تولید خود را 5 تا 20 درصد نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش داد.

رویترز به نقل از منابع گزارش داد، BYD هفته گذشته هدف فروش 3.6 میلیون دستگاه را برای سال 2024 تعیین کرد که 20 درصد افزایش نسبت به رکورد فروش سال گذشته داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا