اخبار روزفناوری و تکنولوژی

تفاوت اسپرسوساز خانگی با صنعتی؛ اشتباه خرید نکنید!

خرید فالوور از سایت اینبو

میزان ظرفیت، یکی دیگر از تفاوت‌های مهم اسپرسوساز صنعتی و خانگی است. اسپرسوساز صنعتی برای استفاده در محیط‌های بزرگ و مکان‌هایی که مشتریان زیادی دارند، طراحی شده‌ است. مثلاً در هر کافی‌شاپ‌ روزانه بیشتر از ۱۰۰ فنجان قهوه درست می‌شود و درخواست بالایی برای قهوه و اسپرسو وجود دارد، به‌همین‌جهت استفاده از مدل‌های صنعتی (که ظرفیت بالایی دارند) در این اماکن ضروری خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت‌های اسپرسوساز صنعتی و خانگی این است که مدل صنعتی دارای آب جوش و نازل بخار به‌صورت جداگانه است و اسپرسوساز خانگی این ویژگی را ندارد. همچنین هدگروپ‌های استفاده شده در دستگاه صنعتی نسبت به خانگی بیشتر است.

با ذکر تمام این موارد می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از اسپرسوساز خانگی در محیط‌های صنعتی اصلاً امکان‌پذیر نیست و به روند کسب و کار آسیب می‌زند.

اگر در کافه یا منزل خود از قهوه‌ساز‌ استفاده می‌کنید مطالعه‌ی مقالات مرتبط قبلی زومیت مانند چگونه قهوه‌‌‌ساز را رسوب‌زدایی کنیم می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین دلایل متعددی برای کار نکردن دستگاه فوق و روشن نشدن آن وجود دارد که در مقاله‌ی چرا قهوه‌ساز روشن نمی‌شود تا حد زیادی به آن‌ها پرداخته‌ایم.

نحوه نگهداری و تعمیر اسپرسوساز صنعتی و خانگی

اسپرسوساز صنعتی و خانگی مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به مراقبت و تعمیر دارد. اسپرسوساز صنعتی برای استفاده در محیط‌های صنعتی بزرگ و با درخواست بالا طراحی شده و روند مراقبت از این دستگاه نسبت به مدل خانگی متفاوت‌تر است.

حتماً در طول استفاده از اسپرسوساز صنعتی به‌صورت مرتب و منظم دستگاه را تمیز کنید؛ زیرا ممکن است در طولانی مدت خراب شود و آسیب زیادی به کسب‌وکارتان بزند. درکل مدل‌های صنعتی نسبت به خانگی نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند و این موضوع بسیار مهم است. در مقابل مراقبت و نگهداری از اسپرسوساز خانگی راحت‌تر است و خیلی کم پیش می‌آید که دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد؛ زیرا استفاده از این دستگاه به مراتب کمتر از مدل صنعتی است.

به‌طور کلی، برای اینکه بتوانید یک دستگاه اسپرسوساز مناسب با نیازتان تهیه کنید باید هدف خود از خرید این محصول را مشخص کنید. در مصارف صنعتی انتخاب اسپرسوساز مناسب تأثیر زیادی در روند کسب‌وکار شما دارد و یک انتخاب اشتباه می‌تواند آسیب زیادی به درآمد شما بزند؛ از طرفی هم خرید قهوه‌ساز صنعتی برای مصارف خانگی انتخاب اشتباهی خواهد بود.

در این مقاله از سرگرمی روز به شما توضیح دادیم که هر کدام از اسپرسوسازهای خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی مناسب کدام محیط‌ها هستند و چه کاربردی دارند. امیدواریم پس از مطالعه کامل این مقاله متوجه شوید که کدام نوع دستگاه اسپرسوساز برای شما مناسب‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا