سبک زندگی

ته چین گوشت قلقلی و بادمجون رو اینجوری درست کن تا همه عاشقت بشن!

خرید فالوور از سایت اینبو

سرگرمی روز- «ته چین که فقط مرغ نیست! یه بارم اینطوری درست کن!»

ته چین یکی از غذاهای محبوب و اصیل ایرانی است که با رنگ زعفرانی و عطر و طعم مطبوعش در دل هر کسی جا دارد.

به گزارش سرگرمی روز، در بین ته چین‌ها گوشت و مرغ آن از همه معروف‌تر هستند. اما اگر به دنبال تنوع هستید هرگز از ته چین گوشت قلقلی و بادمجان راحت نگذرید! این ترکیب فوق‌العاده شما را به یکی از طرفدارانش تبدیل خواهد کرد.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ یک عدد کامل و دو عدد زرده
ماست سفت یک لیوان
روغن مایع یک سوم لیوان
برنج 4 پیمانه
زعفران به میزان سخاوت شما
خلال بادام و خلال پسته به میزان لازم
زرشک 5 قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز یک عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان لازم
بادمجان 2 عدد

طرز تهیه:

قدم اول:

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و حلقه‌ای برش بزنید و در مقداری روغن سرخ کرده و کنار بگذارید. می‌توانید برای رژیمی‌تر بودن و کمتر مصرف کردن روغن در فر هم گریل کنید.

پیاز را پوست گرفته و ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید. در ظرفی پیاز رنده شده را با گوشت چرخکرده و نمک، زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب ورز بدهید. گوشت قلقلی‌ها را به اندازه‌ی یک گردوی کوچک درست کنید و آنها را هم در مقداری روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

در یک ماهیتابه زرشک، شکر، خلال بادام و خلال پسته را با هم مخلوط کنید و در حد دو سه دقیقه تفت بدهید تا شکر حل شود.

ته چین گوشت قلقلی

قدم دوم:

قابلمه را پر از آب کرده و روی گاز بگذارید و وقتی آب به جوش آمد برنج را به همراه نمک در آن بریزید و بعد از 7-8 دقیقه آبکش کنید. برنجی که آبکش می‌کنید به نسبت برنج‌های ساده باید زنده‌تر باشد. به دلیل وجود تخم مرغ و ماست و بافت شل در ته چین اگر برنج را پخته‌تر بردارید ته چین شما شفته خواهد شد! برنج آبکش شده را کنار بگذارید تا بخار آن بیفتد.

قدم سوم:

در یک ظرف گود و مناسب را انتخاب کنید و تخم مرغ را به همراه زرده‌های اضافی در آن بریزید و به همراه زعفران دم کرده‌ی غلیظ خوب هم بزنید. روغن و ماست را هم داخل آن بریزید و با هم زن بزنید تا یک دست بشود.

برنج آبکش شده را به مواد ته چین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا تمام قسمت‌های برنج با مواد ماست و تخم مرغ آغشته شود.

قدم چهارم:

قابلمه یا تابه دوطرفه را که کاملا نچسب باشد انتخاب کنید. کمی روغن داخل آن بریزید و همه قسمت‌ها را روغنی کنید. از مواد برنجی مقداری در ظرف بریزید و خوب فشار بدهید تا منسجم بشود و تمام قسمت‌ها از برنج به یک اندازه برخوردار گردد. گوشت قلقلی‌ها و بادمجان‌های سرخ شده را روی آن بچینید. مخلوط زرشک و خلال‌ها را هم بپاشید و دوباره لایه بعدی را از برنج بریزید و سطح آن را صاف کرده و روی گاز بگذارید.

شعله گاز را در ابتدا زیاد کنید تا کمی بخار کند و بعد شعله را کم کرده و برای مدت 1 ساعت تا 1/5 ساعت زمان بدهید تا خوب طلایی شود.

حتما از شعله پخش کن استفاده کنید تا تمام نواحی به یک اندازه برشته شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا