فناوری و تکنولوژی

جگوار F-Type به پایان مسیر خود رسید

خرید فالوور از سایت اینبو

جگوار F-Type، یکی از زیباترین خودروهای اسپورت تاریخ، به پایان خط رسیده است. جگوار پیش از این اعلام کرده بود که پس از عرضه Special Edition 75 در سال 2022، تولید این مدل جذاب به پایان خواهد رسید.

به گزارش دیجیاتو، تولید جگوار F-Type از سال 2013 آغاز شد. این خودرو به عنوان یک محصول نمادین جایگزین جگوار E-Type افسانه ای در نظر گرفته شد. البته توسعه این خودرو از دو دهه پیش در جگوار آغاز شد. چندین مدل مفهومی از این خودرو نیز در این مدت تولید شد.

مشخصات آخرین نسخه جگوار F-Type

این F-Type با رنگ خاص و کابین چرمی سفارشی به E-Type ادای احترام می کند. در نمای بیرونی، رنگ بدنه جیولا گرین با سقف پارچه ای مشکی را می بینیم، در حالی که در کابین از چرم ویندزور قهوه ای روشن استفاده شده است. آخرین E-Type که در سال 1974 تولید شد، دقیقاً همین ظاهر را داشت.

جگوار F-Type به پایان سفر خود رسیده است

این F-Type نه تنها پایان خط است، بلکه آخرین خودروی مجهز به موتور نمادین 5 لیتری V-8 جگوار است. این موتور 444 اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که نسخه های قوی تر SVR تا 575 اسب بخار قدرت دارند. با برقی شدن خط تولید جگوار و عرضه اولین GT الکتریکی این برند در سال 2025، این آخرین جگوار با موتور V-8 خواهد بود.

اما این خودروی خاص در دسترس مشتریان نخواهد بود. آخرین F-Type در مؤسسه میراث جگوار دایملر در بریتانیا ذخیره خواهد شد. این موسسه که در سال 1983 تأسیس شد، میزبان صدها مدل نادر جگوار و دایملر است که قدمت برخی از آنها به اواخر دهه 1800 برمی‌گردد.

جگوار قبل از پایان تولید، مدل اسپرت محبوب خود را در انواع خاصی مانند نسخه ویژه 75 با قدرت 567 اسب بخار در اختیار مشتریان قرار داد. تنها 150 نمونه از نسخه ZP در سراسر جهان منتشر شد که با رنگ های سفارشی و برگردان های مسابقه ای به E-Type احترام گذاشت. در سال 2020، جگوار Heritage 60 را با رنگ سبز شروود روانه بازار کرد.

در طول 10 سال، جگوار 87731 نمونه از F-Type فروخت که 15000 دستگاه بیشتر از E-Type است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا