آشپزی

راز خوشمزگی لازانیا در توستر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی لازانیا در توستر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز لازانیا خوشمزه در توستر

راز لازانیا خوشمزه در توستر و نکاتی برای درست کردن لازانیا در فر به صورت حرفه ای سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

بسیاری از افراد به زمان دقیق پخت لازانیا در توستر توجه نمی کنند. اگر قصد دارید غذای خود را به خوبی بپزید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید، باید آن را به مدت 30 دقیقه در توستر نگهداری کنید. در عین حال به دمای توستر نیز توجه کنید و آن را به حداکثر افزایش ندهید. در غیر این صورت ممکن است غذا بیش از حد پخته و خشک شود یا از طرف دیگر در صورت کاهش دما، غذا نپخته بماند. بنابراین لازم است نکات مربوط به تنظیم دمای توستر با توجه به حجم و نوع غذا به دقت رعایت شود.

راز لازانیا خوشمزه در توستر

از آنجایی که بیشتر موادی که برای تهیه لازانیا استفاده می شود از قبل پخته شده و آماده مصرف هستند، نیازی به صرف زمان زیادی برای پخت این غذا ندارید. اجزای اصلی این غذا مانند مواد پخته شده و لایه های تازه برگ از قبل آماده شده است. پس پس از پوشاندن لایه های لازانیا با مخلوط رویه مناسب، بسادگی بشامل را روی لایه ها بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن آن به ظرف، می توانید کمی از بشامل را در پایه ظرف بریزید. این کار جدا کردن برگ ها از پایه ظرف را آسان تر می کند.

اگر تصمیم دارید لازانیا را با استفاده از توستر تهیه کنید، باید قبل از قرار دادن ظرف در دستگاه، دمای توستر را تنظیم کنید. معمولا دمای ایده آل برای توستر حدود 180 درجه سانتیگراد است. پس از تنظیم دما، کاسه لازانیا را در دستگاه قرار دهید و مراقب باشید در حین پخت دما زیاد نشود. در پایان پخت اگر توستر گزینه گریل دارد می توانید از این گزینه استفاده کنید.

قدرت توستر

توجه به قدرت توستر یکی از نکات حیاتی است که در تهیه لازانیا باید به آن توجه کرد. اگر توستر شما خیلی قوی نباشد، زمان لازم برای پخت کامل غذا به حدود 45 دقیقه افزایش می یابد. اگر مدت طولانی تری به پختن ادامه دهید، غذا کاملاً پخته می شود و قسمت های مغز با هم ترکیب می شوند. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر غذا را برای مدت طولانی بپزید، غذا ممکن است نرم و ناهموار شود.

چرا لازانیا در توستر خشک می شود؟

عواملی که باعث خشک شدن این غذا می شوند اغلب به دلایلی مانند عدم استفاده از سس بشامل و پنیر پیتزا، نپوشاندن روی ظرف با فویل و تکیه بر دمای بالای فر می باشد. برای جلوگیری از خشک شدن لازانیا، مناسب است در لایه آخر از بشامل استفاده شود تا رطوبت آن حفظ شود و در هنگام پخت و پز از بین نرود. همچنین استفاده از فویل آلومینیومی به نرم شدن لازانیا و پخت بهتر آن کمک می کند.

پخت لازانیا چقدر طول می کشد؟

پوسته های لازانیا را طبق دستورالعمل بسته بپزید. همانطور که نوع و مشخصات ورق ها با یکدیگر متفاوت است. معمولا پوسته های لازانیا را در آب جوش قرار می دهند و به مدت 8 تا 10 دقیقه می پزند تا نرم شوند.

لازانیا در فر طرز تهیه لازانیا با سس بشامل طرز تهیه لازانیا بدون فر با سس بشامل لازانیا بدون سس بشامل رول لازانیا لازانیا از قبل پخت 4 نفر لازانیا با سس سفید

هنر لازانیا

یکی از ترفندهای مفید برای جلوگیری از چسبیدن پوسته لازانیا پس از آبکشی، استفاده از آبکش فلزی است. برای این کار برگ ها را روی لبه آبکش گذاشته و آویزان کنید. همچنین می توانید از یک حوله تمیز استفاده کنید و ورقه های لازانیا را روی حوله قرار دهید.

با این عمل ورق ها به ته ظرف نمی چسبند و تراکم آنها حفظ می شود. برای اینکه لازانیا به تابه نچسبد، کناره ها و کف تابه را با روغن غلیظ بپوشانید. همچنین برای زیبایی بیشتر لازانیا می توانید مقداری زردچوبه یا زعفران به آب در حال جوش اضافه کنید تا پوسته ها زیباتر به نظر برسند.

پنیرهای مختلفی نیز در تهیه لازانیا استفاده می شود که از آن جمله می توان به موزارلا، ریکوتا و پارمزان اشاره کرد که به عنوان انواع پنیر استفاده می شود.

آموزش درست کردن سس بشامل برای لازانیا

برای تهیه این سس خاص، ابتدا 4 قاشق غذاخوری آرد سفید را با 2 فنجان شیر در یک قابلمه کوچک مخلوط کرده و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. تابه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و به آرامی محتویات را حرارت دهید تا غلیظ شود و به هم زدن ادامه دهید. وقتی سس کمی غلیظ شد، مقداری پودر آویشن، فلفل و نمک به مخلوط اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری سس مایونز یا خامه صبحانه را به سس اضافه کنید و مخلوط کنید. وقتی سس به غلظت فرنی مورد نظر رسید، می توان آن را از روی حرارت برداشت. در حین تهیه این سس، توجه به یک نکته ضروری است، به خصوص زمانی که سس کمی غلیظ شود. و آن این است که سس را به طور مداوم مخلوط کنید. این کار از سوختن خیلی سریع سس جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا