آشپزی

راز خوشمزگی مربای توت فرنگی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای توت فرنگی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مربای توت فرنگی

راز خوشمزه مربای توت فرنگی و نکاتی برای درست کردن مربای توت فرنگی در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین مرباهای دنیاست. این نوع مربا نیز مانند سایر مرباها معمولاً به عنوان گزینه مناسبی برای صبحانه مصرف می شود. این مربای خوشمزه و لطیف یک مربای فصلی است و بهترین زمان برای تهیه آن در فصل بهار و تابستان است که توت فرنگی محلی در بازار موجود است. می توانید این مربا را با استفاده از توت فرنگی گلخانه ای نیز درست کنید، اما کیفیت واقعی آن با استفاده از توت فرنگی محلی بسیار بهبود می یابد. علاوه بر ایجاد عطر و طعم بهتر، مربا را خوش رنگ تر و دلچسب تر می کند.

مواد لازم برای پخت مربای آلبالو

یک کیلوگرم توت فرنگی

شکر 750 گرم

یک عدد لیموی تازه (فشرده شده).

آموزش درست کردن مربای توت فرنگی

قبل از انجام هر مرحله ای لازم است شیشه های مربا را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد خشک کنید.

توت فرنگی ها را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. برای حفظ سلامت توت فرنگی توصیه می شود آن ها را با دقت بشویید و با دقت تمیز کنید. سپس با یک چاقوی تیز برگ های مربوطه را جدا کنید. اگر توت فرنگی ها بزرگ هستند، می توانید آنها را از وسط نصف کنید. با این حال، ما معتقدیم که توت فرنگی های کوچکتر در مربا باعث افزایش ترشی آن می شود. همچنین می توانید با توت فرنگی تازه یک شربت توت فرنگی یا شربت برنج درست کنید، اما به خاطر داشته باشید که اضافه کردن مربای توت فرنگی به جای میوه تازه، طعم خوبی به دسر شما می بخشد.

اگر می خواهید از مربای توت فرنگی که توضیح دادیم استفاده کنید، ابتدا توت فرنگی ها را در قابلمه بریزید و روی هر لایه توت فرنگی شکر بپاشید. سپس قابلمه را به مدت 12 ساعت در دمای متوسط ​​اتاق قرار دهید تا شکر مدام حل شود و میوه ها نرم شوند.

قابلمه را با توت فرنگی ها روی آتش بگذارید و آبلیمو را به آن اضافه کنید. اگر در حین پخت، شکر به کناره های تابه چسبید، شکرها را با احتیاط جدا کنید.

بعد از حل شدن شکرها حرارت را کمی زیاد کنید تا مربا کم کم غلیظ شود. یادتان باشد قبل از شروع دم کردن، شکرها باید کاملا حل شوند، در غیر این صورت کریستال های شکر روی مربا تشکیل می شود. در مرحله جوش می توانید مقداری از محتویات آن را با قاشق بردارید. البته این کار را یک بار و با دقت انجام دهید.

زمانی که به نقطه جوش رسید، توت فرنگی ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه بپزید. وقتی دمای شربت مربا به حدود 105 درجه سانتیگراد رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید. اگر دماسنج ندارید می توانید یک قاشق آب مربا را در یک نعلبکی سرد بریزید و 30 ثانیه صبر کنید تا خنک شود. اگر آب مربا به صورت مایع از انگشتانتان جاری شود و تشکیل نشود، نشانه آماده بودن آن است. در غیر این صورت حدود 2 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا سس غلیظ شود.

حالا می توانید مربای توت فرنگی را در شیشه های داغ بریزید و در آن ها را ببندید. شیشه های مربا را حدود یک سال در فریزر یا ماه ها در یخچال نگهداری کنید. حالا مربای توت فرنگی شما آماده است و می توانید آن را با کره و نان تازه یا یک فنجان چای میل کنید.

لازم به ذکر است که برای لذت بردن از توت فرنگی نیازی به استفاده از اجاق گاز ندارید. می توانید از توت فرنگی تازه برای تهیه انواع دسرها مانند میلک شیک، معجون و اسموتی استفاده کنید یا از آن برای تهیه اسکون، ژله یا پنکیک خوشمزه استفاده کنید.

در نهایت برای برداشتن لایه رویی مربای خود می توانید روی مربا را با یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه بمالید. این کار باعث می شود که کف باقی مانده از بین برود و مربای شما یکنواخت تر مخلوط شود.

آموزش مربای توت فرنگی بدون شکر

اگر می خواهید مربای شما شیرینی کمتری داشته باشد، می توانید به جای استفاده از شکر، در پایان پخت از دانه چیا استفاده کنید تا مربای خود را تبدیل به ژله کرده و قوام دلخواه به آن بدهید.

یاد بگیرید چگونه مربای توت فرنگی را فریز کنید

می توانید مربای توت فرنگی خود را در شیشه های فریزر قرار دهید. اما قبل از اینکه شیشه ها را در فریزر قرار دهید، مطمئن شوید که در بالای هر شیشه فضای کمی بگذارید. چون مربا وقتی یخ می زند کمی منبسط می شود. با این عمل می توانید چند شیشه در فریزر آماده کنید و هر زمان که نیاز داشتید آن ها را بیرون بیاورید و کمی صبر کنید تا یخ آنها کمی نرم شود سپس مربا را مصرف کنید.

راز خوشمزه مربای توت فرنگی

هنگام تهیه مربای توت فرنگی از قابلمه لعاب دار با اندازه و اندازه مناسب استفاده کنید.

نکته اصلی در فرآیند پخت مربا حداکثر قوام و تراکم شربت است که باید به آن توجه کنید.

برای تهیه مربا از توت فرنگی سفت، ریز و بدون لک استفاده کنید تا هنگام جوشیدن و پختن از هم نپاشد و ظاهر خود را حفظ کند.

اگر از توت فرنگی درشت استفاده می کنید، قبل از پخت آن را برش دهید تا زمان پخت مربا کمتر شود و رنگ مربا از پخت طولانی تیره نشود.

در زمان پخت درب قابلمه را از ابتدا تا انتها باز نگه دارید تا رنگ مربا تغییر نکند.

در حین پخت فراموش نکنید که ته مربا را کنترل کنید تا رنگ مربا یکنواخت مخلوط شود و خوش رنگ تر شود.

برای طعم دادن به مربا می توانید از ادویه هایی مانند دارچین، هل، وانیل و زعفران استفاده کنید. اما فقط توت فرنگی طعم مربا را به طرز منحصر به فردی تغییر می دهد.

اگر می خواهید مربا را شیرین تر کنید، به مقدار مساوی شکر و توت فرنگی استفاده کنید.

برای تهیه مربای توت فرنگی مربای خانگی، می توانید گردو را به مربا اضافه کنید.

طرز تهیه مربای توت فرنگی طرز تهیه مربای توت فرنگی سریع مربای توت فرنگی چند شکر مربای توت فرنگی روضه ندیگری نکات پخت مربای توت فرنگی مربای توت فرنگی ساناز سانیا طرز تهیه مربای توت فرنگی مربای توت فرنگی گلخانه ای و شربت توت فرنگی

چرا مربای توت فرنگی را شکر می کنند؟

اگر مربا بیشتر از زمان تعیین شده بجوشد، نه تنها رنگ آن تیره می شود، بلکه ممکن است شکر داخل آن نیز کرم رنگ شود.

توجه داشته باشید که میزان شکر مصرفی نباید بیش از حد معقول باشد.

در طول پخت مربا آن را از ته آن جدا نکنید.

چرا مربای توت فرنگی کپک می زند؟

اگر توت فرنگی ها کاملا پخته نشوند، باعث کپک زدن مربا می شود.

اگر از قاشق استیل استفاده می کنید ممکن است آب به مربا اضافه شود و باعث تشکیل کپک شود.

دقت کنید که مربا قوام کافی داشته باشد و مقدار شکر آن مناسب باشد تا در آن کپک نزند.

دقت کنید که ظرف مربا کاملا خشک و تمیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا