آشپزی

راز خوشمزگی میگو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی میگو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز میگوی خوشمزه

راز طعم میگو و نکاتی برای پختن میگو و میگو را مزه دار کنید سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

میگو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و جیوه کم است. مانند سایر غذاهای دریایی، میگو حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، ید و پروتئین است، اما انرژی دریافتی آنها در مقادیر کم اندازه گیری می شود.

میگو به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای دریایی در ایالات متحده و در سراسر جهان شناخته شده است. میگو دارای آنتی اکسیدان هایی است که به سلامت بدن کمک می کند و می تواند از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان آستاگزانتین موجود در میگو می تواند به جلوگیری از پیری پوست و کاهش آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید کمک کند.

از دیگر فواید میگو، سلنیوم بالایی است. تحقیقات نشان می دهد که سلنیوم می تواند از برخی انواع سرطان پیشگیری کند. همچنین، میگو منبع عالی ید است که برای بهبود عملکرد تیروئید و حفظ سلامت مغز ضروری است.

همچنین می توانید چندین نوع میگو را در آکواریوم خود پرورش دهید. برخی از این گونه ها به عنوان گیاهان زینتی و برخی دیگر به عنوان کنترل کننده جلبک ها و تصفیه کننده آب بسیار مفید هستند.

راز میگوی خوشمزه

سس سیر و سس سالسا بهترین چاشنی برای سرو با میگو هستند.

برای کاهش بوی میگو می توانید قبل از کباب شدن، آنها را به مدت 1 الی 3 دقیقه در آب و نمک بجوشانید و بعد از خشک شدن، مدتی میگو را با حداکثر دما کبابی کنید.

هنگام سرخ کردن میگو از روغن های طعم دار مانند روغن کنجد یا روغن زیتون استفاده کنید.

بعد از پختن میگوها، اضافه کردن کمی آب لیمو یا آب پرتقال بهترین طعم را به آنها می دهد.

استفاده از پودر سوخاری می تواند طعم و ظاهر میگو را جذاب تر کند.

اگر دست بزنید بگید خیلی داغ شده بافتش سفت میشه.

سرخ کردن میگو در روغن نیز طعم آنها را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

گیاهانی مانند جعفری می توانند طعم میگو را تغییر دهند و به طعم آنها بیفزایند.

نکات مهم هنگام خرید میگو

در حالت سالم، پوست میگو سفت، سفت و شفاف است.

پوست سخت میگو به گوشت آن چسبیده است.

گوشت میگوی سالم بافت سفت و محکمی دارد و از حالت لغزنده و لزج خارج شده است.

وجود لکه بر روی پوست و گوشت میگو نشانه کهولت سن آن است.

رنگ پاهای میگو نباید سیاه باشد.

پوست میگو سبز زیتونی پرورشی و میگوی خلیج فارس دارای رنگ صورتی روشن است. اگر رنگ پوست میگو کدر است، احتمالاً به این معنی است که پیر است. البته رنگ های مختلفی به گونه های مختلف میگو نسبت داده می شود.

وجود بوی شیمیایی نشانه میگوی فاسد است.

اگر سر و پوست میگو از بدن جدا شده و به هم نچسبند، ممکن است نشانه فاسد شدن میگو باشد.

روش تمیز کردن میگو

اگر قصد تهیه میگوی منجمد را دارید، ابتدا میگوها را در ظرفی بریزید و نمک بزنید، سپس بگذارید حدود یک یا دو ساعت در آب نمک خیس بخورند. اما اگر میگوی تازه خریداری کرده اید، نیازی به خیس کردن آنها ندارید.

بعد از دو ساعت میگوها را یکی یکی بیرون بیاورید و سرشان را بردارید. برای این کار با انگشت اشاره و شست سر میگو را بگیرید و با دست دیگر بدن میگو را محکم بگیرید. سپس سر را بچرخانید تا جدا شود.

مرحله بعدی جدا کردن پاها است. برای این کار پاهای میگو را محکم گرفته و با یک حرکت به سمت دم بکشید تا از هم جدا شوند. اگر همه پاها با هم جدا نشدند، می توانید آنها را یکی یکی در بیاورید.

برای جدا کردن پوست میگو، پوسته را با نوک چاقو در جایی که سر یا پاهای میگو جدا شده است، شکافته و با انگشت شست گوشت را از پوسته جدا کنید. در صورت لزوم، از چاقو برای جدا کردن پوسته استفاده کنید تا پوسته کاملا جدا شود.

مرحله بعدی جدا کردن دم از میگو است. اگر می‌خواهید میگو را سرخ کنید یا بپزید، بهتر است آن‌ها را از دم بگیرید تا موقع خوردن جدا شوند. اما در صورت تمایل می توانید با چاقوی تیز دم میگو را هم بردارید.

یک رگ تیره در امتداد پشت میگو وجود دارد که در واقع روده میگو است. اگر این روده را خارج نکنید، ممکن است طعم میگو ناخوشایند باشد. برای جدا کردن آن ابتدا پشت میگو را ببرید تا به روده تیره دسترسی پیدا کنید، سپس با نوک چاقو، چنگال یا خلال دندان آن را از پشت میگو جدا کنید. حتما داخل میگوها را با کشیدن به سمت دم میگو جدا کنید تا کاملا جدا شوند.

اکنون میگوهای تمیز شده شما آماده طبخ هستند.

نکاتی برای نگهداری میگو چیست؟

نحوه نگهداری میگو در یخچال با دمای بین 32 تا 38 درجه فارنهایت به مدت 24 ساعت می باشد.

حتما میگو را در ظرف درب دار نگهداری کنید.

میگوی خام باید ظرف 48 ساعت پس از خرید مصرف شود.

میگوی پخته شده را می توان به مدت 5 تا 7 روز در یخچال نگهداری کرد.

میگوهای منجمد معمولاً ۵ تا ۶ ماه در فریزر سالم می مانند.

پس از تمیز کردن میگوهای خام، باید فورا آنها را بپزید.

برای اینکه بگوییم یخ زده است بهتر است قبل از تمیز کردن آن را در آب نمک قرار دهید.

چگونه میگو را مزه دار کنیم

برای افزایش طعم میگو می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. برای تغییر طعم میگو به طعمی لذیذ، می توانید از موادی مانند پیاز، سیر، زعفران و گیاهان معطر مانند جعفری و ریحان استفاده کنید. می توانید از ادویه های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

یکی از راه هایی که میگو را طعم خوبی می دهد، اضافه کردن سیر خرد شده است. این عمل باعث جذب بوی نامطبوع میگو می شود. بنابراین از سیر در تهیه خاویار میگو نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، افزودن آب لیموی تازه نیز می تواند بسیار موثر باشد. این عمل باعث می شود که میگو با طعم و عطر خوبی تزیین شود.

گزینه دیگری که می تواند به تنوع طعم میگو کمک کند استفاده از پیاز رنده شده است.

استفاده از جعفری و ریحان به همراه سیر و پیاز این قابلیت را دارد که طعم میگو را بیشتر کرده و آنها را بسیار خوش طعم کند.

استفاده از ادویه هایی مانند فلفل سیاه و پودر گشنیز نیز می تواند طعم میگو را افزایش دهد.

استفاده از زعفران به عنوان طعم دهنده رایج در تهیه غذاهای آبزی می تواند بر طعم میگو تأثیر بگذارد. بنابراین می توانید هنگام تهیه میگو از زعفران نیز استفاده کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه در طعم دادن به میگو و جلب بوی دلخواه، مواد ذکر شده را باید حداقل 3 ساعت قبل از پخت به میگو اضافه کنید. همچنین در مرحله پخت میگو باید از مواد جدا شده و به روش دلخواه آماده شود.

تا زمانی که میگو تقریبا تمام نشده است موادی مانند آب لیمو را اضافه نکنید، زیرا باعث سفت شدن گوشت میگو می شود. بهترین زمان برای اضافه کردن آب لیمو ده دقیقه قبل از پختن میگو است.

علاوه بر مواد ذکر شده برای طعم دادن قبل از پخت، می توانید از مواد مختلفی مانند روغن زیتون، آب انار یا آب نیز بنا به ذائقه خود استفاده کنید.

علاوه بر طعم دادن قبل از پخت، می توانید از سس های مختلف و رب گوجه فرنگی در حین پخت نیز استفاده کنید تا طعم میگو را به روشی جدید تقویت کنید.

تصمیم به بوییدن میگو

علاوه بر روش های افزودن عطر می توان از روش معمول و پیشنهادی برای جذب بوی میگو استفاده کرد. این روش شامل قرار دادن میگو در آب جوش و سرکه است. به همین ترتیب میگوها را می توان در آب جوش با آبلیمو، پیاز، سیر و برگ بو بجوشانید و پس از یک جوش کوتاه در آب ریخته و سریع خارج کنید. در اینجا لازم به ذکر است که اگرچه بافت میگو بسیار نرم است اما در هنگام پخت سفت می شود. به همین دلیل باید زمان پخت میگو را به دو دقیقه تا حداکثر دو دقیقه محدود کنید. پس از تخلیه میگو از آب در حال جوش، زمانی که رنگ آنها تغییر کرد، باید آنها را به سرعت جدا کنید. بعد از این مرحله جوشیدن، می توانید میگو را هر طور که دوست دارید بپزید.

رفع بوی میگو سالم ترین روش پخت میگو سالم ترین روش طبخ میگو طرز پخت میگو ساده طرز پخت میگو در تابه طرز تشخیص طعم دار شدن میگو با ماست طرز تهیه میگو منجمد , طرز تهیه میگو سرخ شده, ویدئو

مواد لازم برای تهیه میگو پف کرده

میگو 1 کیلوگرم میگو

عصاره ماست 2 قاشق غذاخوری

2/3 فنجان آرد

1 عدد تخم مرغ

زعفران آب پز 1/2 قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

طرز تهیه میگوی پف کرده

بعد از گذشت حدود 3 ساعت از طعم دادن به میگو همانطور که در بالا توضیح داده شد، مرحله بعدی تهیه سس پف کرده میگو است. ابتدا باید مواد سس را آماده کنید. آرد، نمک، تخم مرغ، زعفران، ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. غلظت سس را با ترکیب مناسب ماست و آرد تنظیم کنید.

حالا میگوها را از مخلوط چاشنی خارج کرده و داخل سس آماده شده بریزید. سپس حدود نیم ساعت به میگوها زمان دهید تا طعم سس را گرفته و آماده سرخ شدن شوند.

سپس تابه را روی اجاق بگذارید و مقداری روغن داخل آن بریزید. مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که میگو را کاملا بپوشاند.

سپس حرارت را کم کنید و به آرامی میگو را داخل روغن داغ بریزید. با حوصله و حوصله آنها را سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی شده و شکل زیبایی پیدا کند.

این میگوهای خوشمزه را می توانید با برنج، نان یا سبزی پلو سرو کنید و از یک غذای خوش طعم و لذیذ لذت ببرید. در واقع نوشیدنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا