آشپزی

راز خوشمزگی پاستیل زنجبیلی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پاستیل زنجبیلی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه خمیر زنجبیل

راز طعم خمیر زنجبیل و نکاتی برای خمیر زنجبیل خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

پاستیل زنجبیل که در واقع به شکل چیپس، دانه یا میوه خشک زنجبیل است، یک درمان خانگی خوشمزه و موثر برای سرماخوردگی است. این نوع پاستا به راحتی تهیه می شود.

عناصر

زنجبیل تازه: 100 گرم

نشاسته از گل: 1/4 فنجان

پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 1/2 فنجان فرانسه

پودر دارچین و هل: اختیاری

آب: 1 و 1/2 فنجان فرانسوی

طرز تهیه خمیر زنجبیل

برای تهیه خمیر زنجبیل با نشاسته، ابتدا باید زنجبیل را رنده کرده و بپزید تا عصاره آن گرفته شود. این پاستیل با طعم تند و قوی زنجبیل تازه تهیه می شود و افزودن شکر و عسل طعم ملایم تری به آن می دهد. برای تهیه این میان وعده های خوشمزه مراحل زیر را دنبال کنید.

اولین قدم در تهیه خمیر زنجبیل شستن و پوست کندن زنجبیل تازه است. زنجبیل را رنده یا کوبیده و در قابلمه با نصف فنجان آب می جوشانند.

بعد از جوشاندن زنجبیل، بگذارید خنک شود. سپس آن را در مخلوط کن بریزید تا پوره شود و عصاره را از صافی صاف کنید.

در مرحله بعد نشاسته را با کمی آب سرد حل کرده و پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب بریزید و روی حرارت غیر مستقیم حل کنید.

عصاره زنجبیل، نشاسته حل شده و ژلاتین را در قابلمه ای بریزید و بگذارید با حرارت ملایم غلیظ شود. شکر را اضافه کنید تا حل شود و مواد مانند یک دسر لطیف شود.

پس از غلیظ شدن رب آن را در ظرف پیرکس یا قالب بریزید و به مدت 12 ساعت در یخچال بگذارید.

روی سطح آن را آرد بپاشید و شیرینی را از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش دهید. پاستیل ها را در آرد یا شکر درشت میغلطانند.

در نهایت خمیرهای آماده را به مدت 1-2 روز در دمای اتاق قرار دهید تا سفت شوند. سپس آنها را در ظرفی درب دار نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر زنجبیل با پودر زنجبیل

پودر زنجبیل: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

پودر ژله آلوئه ورا: 1 بسته

آب جوش: 1 و 1/2 فنجان فرانسوی

گلوکز مایع: 1 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: 4 قاشق غذاخوری

رنگ مورد نظر: به میزان لازم

تهیه خمیر زنجبیل با پودر زنجبیل

در ابتدای درست کردن رب زنجبیل، ابتدا 1 و 1/2 پیمانه آب را در قابلمه ای بجوشانید و پودر زنجبیل، پودر ژله، عسل و گلوکز مایع را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود، سپس روی آتش بگذارید.

ژلاتین را در یک کاسه فلزی با کمی آب مخلوط کنید و روی آب جوش بخارپز کنید تا کاملا حل شود و شفاف شود.

پس از حل شدن کامل ژلاتین، آن را به مخلوط داخل قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به حالت دوغاب درآید. در آخر رنگ خوراکی مورد نظر را به آن اضافه کنید و پس از تمام شدن حرارت را خاموش کنید.

در مرحله آخر محتویات پاستیل را در ظرف شیشه ای ریخته و پس از سرد شدن به مدت 12 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم تا کاملا سفت شود. سپس آن را بیرون آورده و به دلخواه برش دهید.

پاستیل ها را در آرد یا شکر بغلتانید تا چسبندگی آن کاهش یابد و پاستیل های کریستالی زنجبیل درست کنید. این نان ها را به مدت 1 تا 2 روز در دمای اتاق نگهداری کنید و به عنوان میان وعده یا همراه با چای سرو کنید.

راز خوشمزه خمیر زنجبیل

هنگام تهیه پاستیل زنجبیل می توانید از عسل به عنوان جایگزین شکر استفاده کنید تا پاستیل ها سالم تر باشند.

می توانید شکر یا عسل را از مراحل تهیه خمیر زنجبیل حذف کنید.

هنگام تهیه پاستیل زنجبیل، استفاده از طعم ها یا ادویه های مختلف مانند پودر هل، پودر دارچین، گلاب، زعفران و غیره الزامی نیست.

برای جلوگیری از کدر شدن رنگ پاستلی می توانید از چوب دارچین یا دانه هل در دستور تهیه کنید و پس از پخت آن ها را از مخلوط خارج کنید.

اگر رب به دلیل استفاده از زنجبیل طعم تند دارد، می توانید مقدار نشاسته را افزایش دهید و شکر را به اندازه دلخواه کاهش دهید تا طعم دلخواهتان به دست آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا