آشپزی

راز خوشمزگی کیک انگلیسی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک انگلیسی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک کیک انگلیسی خوشمزه

راز کیک انگلیسی خوشمزه و هنر کیک انگلیسی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کیک دو رنگ بعد از کیک ساده به عنوان یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع کیک شناخته می شود. تهیه این کیک در منزل بسیار ساده و آسان است و برای تهیه آن اغلب از محصولات معمولی و مقرون به صرفه استفاده می شود. کیک دو رنگ با بافتی نرم و دلپذیر گزینه ای ایده آل برای صبحانه یا میان وعده عصر است. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد این کیک، در این ستون طرز تهیه آن را به اشتراک می گذاریم. پس تا انتهای این متن همراه ما باشید تا از این دستور ساده و خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک انگلیسی

تخم مرغ: 4 عدد

کره: 100 گرم

روغن مایع: 50 گرم

پودر قند: 200 گرم

آرد: 240 گرم

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

شیر: نصف فنجان

آب جوش: 2 قاشق غذاخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

پوست پرتقال یا لیمو رنده شده: 1 قاشق غذاخوری ch

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک انگلیسی

وقتی مواد را آماده کردید و تصمیم گرفتید شروع به کار کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فر را روشن کنید تا گرم شود. یا حدود 20 دقیقه قبل از اینکه کیک را در فر قرار دهید، فر را روشن کنید. گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید فر را از قبل گرم کنید. اگر فر شما به سرعت گرم می شود و احتمال گرم شدن بیش از حد وجود دارد، می توانید ابتدا درجه حرارت را روی درجه کمتری تنظیم کنید و سپس وقتی کیک آماده پخت شد، دمای فر را به مقدار توصیه شده در دستورالعمل تغییر دهید.

زرده ها و سفیده ها را با دقت جدا کنید و مطمئن شوید که زرده ها به هیچ وجه وارد سفیده تخم مرغ نشوند. جدا کردن زرده از سفیده نیاز به تکنیکی دارد. اگر در این زمینه تازه کار هستید، صبور باشید زیرا این تکنیک با تمرین بیشتر همراه خواهد بود.

ابتدا سفیده ها را با همزن برقی بزنید. وقتی سفیده شروع به تشکیل شدن کرد حدود 5 دقیقه بعد یک سوم پودر قند را که الک کرده اید اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد و وقتی ظرف را برعکس می کنید سفیده از کاسه جدا نشود. یک نشانه خوب از تشکیل سفیده تخم مرغ این است که علامت همزن روی سفیده واضح است. وقتی سفیده کاملا شکل گرفت، آن را در یخچال قرار دهید تا نیفتد.

اگر ابتدا با زرده ها کار می کنید و سپس می خواهید سفیده ها را بزنید، ابتدا همزن را خوب بشویید. بعد از شستن همزن را خشک کنید و سپس سفیده ها را بزنید. وجود چربی یا رطوبت می تواند از تشکیل سفیده تخم مرغ جلوگیری کند. همچنین ظرفی که سفیده را در آن می ریزید باید کاملا تمیز و خشک باشد.

کره را با همزن بزنید تا یکدست شود سپس بقیه پودر قند را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی بزنید. زرده تخم مرغ، وانیل و پوست پرتقال یا لیمو رنده شده را به آن اضافه کنید و دوباره با همزن برقی بزنید. (اگر لایه بردار ندارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید). این مخلوط را باید هم بزنید تا رنگ آن سفید کرمی شود. سپس مخلوط کره و پودر قند را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید.

در این مرحله نیمی از کره مایع را اضافه کرده و یکبار هم بزنید. سپس دو قاشق آب جوش به مواد اضافه کنید و مراقب باشید آب جوش را به آرامی و روی آن اضافه کنید. اضافه کردن ناگهانی آب داغ می تواند باعث پختن تخم مرغ ها شود. بعد از اضافه کردن آب، یک دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. اضافه کردن آب جوش به مواد بوی تخم مرغ را از بین می برد.

سفیده ها را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا به دمای محیط برسند. به زرده ها آرد و نشاسته ذرت سه بار الک شده را به همراه سفیده و شیر اضافه کنید و مقداری از سفیده را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید. سپس مقداری آرد و نشاسته به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

مقداری شیر اضافه کنید و به همین ترتیب ادامه دهید. در همین حین نمک و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید. پودر کاکائو را جداگانه الک کرده و باقی مانده کره مایع را اضافه کنید تا تیره شود و مخلوط کنید. اگر نمی خواهید رنگ آن تیره تر باشد، تمام کره مایع را به زرده ها اضافه کنید.

توجه داشته باشید که مخلوط کردن مواد باید در یک جهت و به آرامی انجام شود. اگر خیلی سریع هم بزنید کیک بلند نمی شود. در همین حین مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و آرد به صورت گلوله ای باقی نماند. اگر مواد را خوب با هم مخلوط نکنید بعد از پخت در بافت کیک گلوله های آردی می بینید که قطعا مطلوب نیست.

کف قالب مورد نظر را با کاغذ پخت بپوشانید یا روی آن را با روغن چرب کنید. مواد را از وسط داخل قالب بریزید و به طور یکنواخت در قالب پخش کنید. وقتی نیمی از مواد را ریختید، کاکائو را اضافه کنید و سپس بقیه مواد را بریزید. برای پخش کاکائو از سیخ چوبی آغشته به کره مایع استفاده کنید تا مواد را به شکل مارپیچ یا هشت ضلعی در آورید. در صورت تمایل می توانید روی کیک را با مقداری بادام، پسته یا کنجد خام بپاشید.

چند بار قالب را به آرامی روی زمین بزنید تا هوا از مواد خارج شود. سپس در طبقه وسط فر با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت 45 دقیقه قرار دهید. برای اطمینان از پخت کامل کیک، یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید. اگر مواد به آن نچسبید کیک آماده است.

وقتی کیک پخت و خواستید از فر خارج کنید ابتدا فر را خاموش کنید و در فر را باز کنید و بگذارید کیک چند دقیقه در فر بماند. اگر بلافاصله کیک را از فر بیرون بیاورید پف کیک فرو می ریزد زیرا به طور ناگهانی از محیط گرم به محیط سرد منتقل می شود و به کیک شوک وارد می کند. همچنین وقتی کیک را از فر خارج کردید، بلافاصله آن را در سرد قرار ندهید. مثلا کیک را روی سنگ کابینت آشپزخانه یا در معرض باد کولر یا پنکه قرار ندهید.

بعد از خارج کردن کیک از فر، اجازه دهید به تدریج خنک شود. سپس با کاردک یا چاقو کیک را از قالب خارج کنید. سپس کیک را دوباره روی قفسه قرار دهید. توری پنجره یک ابزار پلاستیکی است که می توانید آن را از شیرینی فروشی تهیه کرده و به جای سینی از آن استفاده کنید.

چرا کیک من بالا نیامد؟

برای موفقیت در پخت هر نوع کیک، لازم است مواد سرد مانند تخم مرغ را حداقل 30 دقیقه قبل از شروع پخت از یخچال خارج کنید. بنابراین اگر کیک شما به اندازه کافی ور نمی‌رود، یکی از دلایل آن می‌تواند استفاده از تخم‌مرغ سرد مستقیماً از یخچال باشد.

درجه اختلاط مواد در ابتدای کار باید بهینه باشد، نه خیلی کم و نه زیاد. و در مرحله آخر وقتی لازم است مواد با هم ترکیب شوند از هم زدن زیاد خودداری کنید. فقط مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند.

دمای فر نیز باید درست باشد. نه زیاد که باعث کم پز شدن کیک میشه و نه خیلی کم که باعث میشه کیک پف کنه و بعد پفش رو از دست بده و سفت بشه. همچنین مطمئن شوید که فر از قبل گرم شده است.

نکته مهم دیگری که در بالا آمدن کیک موثر است رعایت ترتیب افزودن مواد طبق دستور است.

مقدار بکینگ پودر نیز باید مناسب باشد، زیرا این ماده در بالا آمدن کیک نقش اساسی دارد.

اندازه قالب باید متناسب با حجم مواد کیک باشد، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک.

همچنین مدت زمانی که از آماده شدن مواد تا داخل فر می گذرد نباید زیاد باشد.

چرا پف کیک بعد از پخت خوابید؟

مقدار شکر در دستور غذا نسبت به سایر مواد بیش از حد بود.

شیرینی قبل از پخت کامل از فر خارج شد.

درب فر هنگام پخت باز است.

مقدار آرد استفاده شده در تهیه کیک نسبت به سایر مواد کم بود.

نسبت بیکینگ پودر به سایر مواد در دستور پخت خیلی زیاد بود.

کیفیت بکینگ پودر استفاده شده مناسب نبود.

دلیل فرورفتگی وسط کیک

فر قبل از شروع پخت خوب گرم نشده است.

دمای فر کمتر از مقدار توصیه شده در دستورالعمل است.

کیفیت آرد استفاده شده در پخت مناسب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا