آشپزی

طرز تهیه قلیه میگو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خاویار میگو

میگو یکی از غذاهای دریایی لذیذ و اصیل ایرانی است که ریشه آن به شهرهای جنوبی کشور بازمی گردد. اما به دلیل طعم فوق العاده قلیه میگو، این غذا در سراسر کشور طبخ می شود. قلیه میگو در واقع یک خورش خوشمزه است که از میگو تهیه می شود و با سبزیجاتی مانند گشنیز، شنبلیله و سایر ادویه ها طعم دار می شود. درست کردن خاویار میگو بسیار شبیه به تهیه خاویار ماهی است. این غذا را می توان با هر نوع برنجی سرو کرد. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه خاویار میگو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
میگو 600 گرم
سبزیجات ماهی (گشنیز و شنبلیله) 500 گرم
سیر 5 قرص
پیاز 2 عدد
زردچوبه تا جایی که لازم است
فلفل قرمز تا جایی که لازم است
چاشنی تا جایی که لازم است
نمک تا جایی که لازم است
کره تا جایی که لازم است
سیب زمینیها 2 عدد
برند هندی 1 قطعه

طرز تهیه خاویار میگو

مرحله اول

برای تهیه خاویار میگوی بوشهری خوشمزه ابتدا فوک هندی را در آب جوش خیس کنید تا خوب نرم شود سپس آن را کنار بگذارید. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را ریز برش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تابه ای بردارید و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت دهید. سیر را له کرده یا رنده کنید و به پیاز اضافه کنید تا کمی سرخ شود.

سطح سوم

در این مرحله زردچوبه و فلفل سیاه را به مواد اضافه می کنیم. وقتی کمی سرخ شد، گشنیز و شنبلیله خرد شده را اضافه کنید و خوب تفت دهید. میگو را اضافه می کنیم و با سبزیجات و سیر و فلفل سیاه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و به قطعات بزرگ برش دهید و به قابلمه اضافه کنید. در برخی از دستورها سیب زمینی اضافه نمی کنند، اما اگر آنها را اضافه کنیم، خوشمزه تر می شود. در قابلمه را می بندیم تا سیب زمینی و میگو بپزد.

مرحله پنجم

سپس تمبر خیس خورده را می گیریم و از صافی رد می کنیم و آب غلیظ تمبر را که در قابلمه مانده روی خاویار می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا خوب ببندد و روغن شروع به خارج شدن کند. 15 دقیقه آخر را نمک می زنیم و بعد خاموش می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که هر چه خاویار بیشتر سرخ شود رنگ آن تیره تر می شود اما خاصیت سبز آن از بین می رود. در این دستور خاویار رب، دارچین یا زنجبیل ندارد و فقط سیب زمینی هایی که می توان خارج کرد به آن اضافه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا