فناوری و تکنولوژی

ربات انسان‌نمای تسلا می‌تواند پرستار بچه و معلم باشد

خرید فالوور از سایت اینبو

آخرین مدل ربات انسان نما Optimus تسلا ارتقا یافته است و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس ادعاهای جسورانه ای در مورد این ربات داشته است.

به گزارش سرگرمی روز، ایلان ماسک درباره ربات انسان نما Optimus تسلا گفته است که این ربات نه تنها به عنوان یک ربات خدماتی کار می کند، بلکه یک همراه و حتی یک پرستار بچه نیز خواهد بود.

ربات Optimus Gen 2 Tesla

به گفته هوش مصنوعی، آخرین مدل Optimus که Gen 2 نام دارد، ارتقاء یافته نسبت به آخرین نسخه است که شامل بازوهایی با 22 درجه آزادی است که به ربات اجازه می دهد تا اقدامات ماهرانه مختلفی را انجام دهد.

یک همراه ربات دوستانه

می بینیم که Optimus نوعی عملکرد مدل زبان بزرگ (LLM) مانند JPT Chat دارد که به آن اجازه می دهد با صاحب خود صحبت کند. این با دیدگاه کلی ماسک برای دسترسی بیشتر به فناوری علمی تخیلی مطابقت دارد. با این حال، این ایده که یک ربات Optimus می تواند در آینده نزدیک انسان را همراهی کند، به نظر می رسد یک کشش است.

ماسک این ادعا را در جلسه سالانه سهامداران تسلا در سال 2024 در آستین، تگزاس مطرح کرد. در این جلسه او گفت که می دانید این ربات با شماست، می تواند در خانه شما باشد، می تواند از فرزندان شما مراقبت کند. او می تواند معلم باشد و می تواند در یک کارخانه کار کند.

ادعاهای جنجالی ماسک

ماسک به صراحت و بحث برانگیز بودن در پلتفرم شبکه اجتماعی X خود معروف است. او آشکارا در مورد کاهش نرخ زاد و ولد صحبت کرده و آن را بزرگترین تهدید برای تمدن خوانده است.

در حالی که به سختی می توان فهمید که مدیر عامل تسلا به چه فکر می کرد، ارتباط بین این چیزها و Optimus را نمی توان نادیده گرفت. اگر تسلا قرار است اولین ربات نگهداری از کودکان را در بازار داشته باشد، به بچه های زیادی نیاز دارد تا به شرکت کمک کنند تا به ارزش 25 تریلیون دلاری پیش بینی شده ماسک برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا