اخبار روزفناوری و تکنولوژی

رشد ۲۰ میلیارد دلاری ارزش بازار شیائومی؛ چینی‌ها پرقدرت می‌تازند

خرید فالوور از سایت اینبو

به‌ گزارش سایت سرگرمی روز، با بازگشت پرقدرت گوشی های هواوی به بازار چین، اپل شاهد کاهش فروش گوشی‌های آیفون بود. این فرصتی عالی برای سایر برند‌های چینی به‌خصوص شیائومی بود تا سهم خود را در این بازار مهم افزایش دهند.

با افت فروش آیفون، سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند در حال افزایش سهم خود در بازار هستند. شیائومی نیز یکی از همین برند‌ها محسوب می‌شود و توانسته است ضمن افزایش سهمش در چین، ارزش بازار خود را ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

از دلایلی که سهم غول چینی را در بازار افزایش داده است، می‌توان به قیمت گوشی شیائومی و گسترش کسب‌و‌کار وسایل نقلیه‌ی الکتریکی اشاره کرد. لوازم هوشمند شیائومی مانند دوربین های مداربسته نیز در این افزایش سهم بازار و افزایش ارزش بازار ایفای نقش کرده‌اند.

سهام غول فناوری چینی در این مدت بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته که آن را به بهترین عملکرد در شاخص فناوری Hang Seng تبدیل کرده است. شیائومی، تنها شرکتی نیست که از افت فروش اپل سود می‌برد و سایر برند‌های چینی نیز از این شکاف ایجاد‌شده سود کلانی را نصیب خود کرده‌اند.

در میان گوشی‌های شیائومی، گوشی شیائومی ۱۴ و برادرانش نقش اساسی را در رشد اخیر این شرکت ایفا کرده‌اند؛ به‌صورتی‌که از ماه اکتبر (مهر و آبان) تاکنون بیش از یک‌میلیون سفارش برای خرید این گوشی ثبت شده است. این عملکرد مشابه فروش انواع گوشی هواوی در ماه‌های گذشته است.

به‌گفته‌ی یکی از تحلیلگران، این افزایش سود شیائومی به‌دلیل افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و گوشی‌های هوشمند می‌تواند تا ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

شیائومی یکی از پنج برند برتر گوشی‌های هوشمند است که توانسته در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش فروش گوشی‌های خود باشد که دلیل آن بهبود موقعیت در بازار‌های اصلی چین و هند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا