فناوری و تکنولوژی

سند ۲۵۰۰ صفحه‌ای، اسرار الگوریتم گوگل را برملا کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

تاکنون اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در مورد نحوه عملکرد سیستم رتبه بندی نتایج گوگل وجود نداشت. اما اکنون ظاهراً این شرکت به اشتباه یک سند ۲۵۰۰ صفحه ای را منتشر کرده است که نحوه عملکرد الگوریتم موتور جستجو را توضیح می دهد. گوگل هنوز به این سند پاسخ نداده است.

به گفته دیجیاتو، «رند فیشکین» یکی از بنیانگذاران وب سایت SparkToro ظاهراً به سند مربوط به الگوریتم موتور جستجوی گوگل دسترسی پیدا کرده و مقاله ای در مورد آن نوشته است. او می گوید که قصد شخصی که این منبع را ارائه کرده است، افشای دروغ هایی است که کارمندان گوگل طی سال ها درباره نحوه عملکرد الگوریتم جستجو گفته اند.

چه اطلاعاتی در سند موتور جستجوی گوگل وجود دارد؟

اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط فیشکین عمیق و فنی است و برای متخصصان و توسعه دهندگان سئو قابل درک و جالب تر خواهد بود. این سند نشان می‌دهد که گوگل چه اطلاعاتی را در صفحات وب، سایت‌ها و موتورهای جستجو جمع‌آوری می‌کند و به کارشناسان می‌گوید کدام اجزا برای موتور جستجوی شرکت مهم هستند.

این سند 2500 صفحه ای اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل را فاش کرد

برای مثال، این سند یادداشت می‌کند که گوگل از کدام سایت‌ها داده‌های مربوط به موضوعات حساس مانند انتخابات و نحوه برخورد با وب‌سایت‌های کوچک را جمع‌آوری می‌کند. فیشکین می گوید برخی از اطلاعات موجود در این سند با اظهارات نمایندگان گوگل در تضاد است. یکی از نمونه های این سوال این است که آیا از داده های گوگل کروم در رتبه بندی صفحات استفاده می شود یا خیر. نمایندگان گوگل قبلا گفته بودند که از این داده ها برای این منظور استفاده نمی کنند، اما این سند از نظر نمایش سایت ها در نتایج جستجو برای کروم اعمال می شود.

در بخشی از این سند به مولفه های تاثیرگذار برای کاهش رتبه سایت ها نیز اشاره شده است. به عنوان مثال، استفاده از پیوندی که با سایت هدف مطابقت ندارد یا سیگنال های SERP که نشان دهنده نارضایتی کاربر است، می تواند رتبه سایت را کاهش دهد.

ظاهراً این سند به اشتباه در 27 مارس در GitHub آپلود شد و در 7 می از وب سایت حذف شد. اما برخی منابع موفق به حفظ نسخه ای از آن شدند. گوگل هنوز به درخواست‌های رسانه‌ها برای اظهارنظر درباره این سند پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا