اخبار روز

سوخت‌گیری از ۱۰ روز دیگر فقط با کارت سوخت شخصی

خرید فالوور از سایت اینبو

وزیر نفت با بیان اینکه از روش‌های کم‌هزینه برای کنترل مصرف سوخت استفاده می‌کنیم، گفت: به زودی سوخت‌گیری فقط با کارت شناسایی انجام می‌شود.

به گزارش سرگرمی روز، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف بنزین در 14 روز عید نسبت به سال گذشته نزدیک به 6 تا 7 میلیون لیتر افزایش داشته است.

وی افزود: قانونگذار در قانون بودجه سال 1403 وزارت نفت را موظف کرد که 95 درصد عملیات سوخت رسانی را از طریق کارت سوخت شخصی انجام دهد و ما ملزم به اجرای این قانون هستیم.

وزیر نفت یادآور شد: با ابلاغیه هایی که بعد از پایان سفر نوروزی انجام می شود این قانون را اجرا می کنیم.

اوگی یادآور شد: این اقدام در هفته های آینده برای مدیریت مصرف بنزین انجام می شود. نزدیک به 19.5 میلیون کارت سوخت خودرو شخصی صادر شده است. امروز هم همکاران ما کارت سوخت را در کمترین زمان ممکن صادر می کنند لذا از هموطنان تقاضا دارم برای پرکردن از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

وزیر نفت یادآور شد: روزهایی را در نوروز داشتیم که شاهد مصرف نزدیک به 152 میلیون لیتر بنزین بودیم. تولید روزانه ما 114 تا 115 لیتر در روز است. تمامی پالایشگاه های ما به صورت 24 ساعته کار می کنند.

وی گفت: اگر یک پالایشگاه 100 هزار بشکه ای بسازیم که حداقل سه تا چهار سال زمان می برد و حداقل 3 تا 4 میلیارد دلار بار مالی دارد، 8 تا 10 میلیون بنزین تولید می کند. یعنی باید سالی چهار پالایشگاه بسازیم تا آن میزان مصرف اضطراری و آن میزان مصرف را کنترل کنیم.

اوجی تاکید کرد: به همکاران خود اعلام کرده ایم از یک هفته تا 10 روز در جریان این موضوع قرار گرفته و هر هموطن کارت سوخت شخصی خود را پر کند. نزدیک به یک سال بود که از صدور کارت سوخت خودرو خبر دادیم و این مبلغ را از یک ماه به کمتر از دو تا یک هفته کاهش دادیم.

وزیر نفت تصریح کرد: این اقدام ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد، برای کنترل مصرف سوخت از روش های ارزان قیمت استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه خودروهای دوگانه سوز نیز باید از سهمیه بنزین خود استفاده کنند، گفت: به خودروسازان نیز اعلام می کنیم علاوه بر خودروهای هیبریدی به خودروهای گازسوز نیز توجه کنند. امروزه ظرفیت روزانه جایگاه های CNG تا 35 میلیون مترمکعب است اما مصرف روزانه 20 تا 22 میلیون مترمکعب است.

اوجی تاکید کرد: وزارت نفت نیز به سمت گاز سوزی رایگان خودروهای عمومی رفته است و از خودروسازان می خواهیم برای تولید خودروهای گازسوز با ما در این زمینه همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا