اخبار روز

سکه بازان غافلگیر شدند

خرید فالوور از سایت اینبو

مجموعه داران سکه طی دو روز گذشته شاهد افزایش هیجانی قیمت سکه امامی به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا و نوسانات بازار ارز بودند که متاثر از افزایش تنش ها در خاورمیانه بود. اما آیا این روند ادامه خواهد داشت یا بازارساز ترمز قیمت سکه را خواهد کشید؟

به گزارش اختاز نیوز، قیمت سکه پس از 13 روز تلاطم بازار به دلیل تعطیلات نوروزی دیروز (سه شنبه 23 فروردین) با افزایش چشمگیری روبرو شد. سایت اتحادیه طلا و جواهر روز گذشته قیمت سکه را 42 میلیون تومان اعلام کرد، در حالی که قیمت داخلی فلز گرانبها دو روز پیش 39 میلیون و 700 هزار تومان بود.

البته لازم به یادآوری است که سکه در روزهای پایانی سال قبل در حدود 38 میلیون و 750 هزار تومان بسته شد.

همچنین نگاهی به سایت مذکور نشان می دهد که در زمان نگارش این فلز زرد حدود 42 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد.

جمعی از فروشندگان سکه اعلام کردند که قیمت سکه امامی مانند روز سه شنبه امروز چهارشنبه 24 فروردین ماه با افزایش قیمت در بازار جهانی طلا محتمل است.

لازم به ذکر است که قیمت هر اونس طلا به دلیل افزایش سطح تنش در خاورمیانه حدود 2288 دلار است که نسبت به روز گذشته نزدیک به 35 دلار افزایش داشته است.

با این حال، برخی دیگر معتقدند که افزایش قیمت هیجانی است و با کاهش اخبار منفی و بازگشت کامل معامله گران به بازار، احتمالاً قیمت ها از فاز صعودی دور می شوند.

سایت دنیای اقتصاد در گزارشی که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که بسیاری از معامله گران تمایلی به خرید ارز یا سکه با ارزشی که ارائه می دهند، ندارند. یعنی اگرچه فعالان بازار نرخ فروش سکه طلای جدید در بازار را حدود 42 میلیون تومان اعلام کردند، اما نرخ خرید بسیار کمتر از این رقم بود.

تکنسین های بازار معتقدند در شرایط فعلی اگر طلا و دلار به بازار سکه دامن بزنند، احتمال تداوم نوسانات سکه وجود دارد. با توجه به صعود هیجانی سکه، در صورت باقی ماندن قیمت آن بالای 42 میلیون تومان، احتمال رسیدن به پله های دوم و پنجم کانال فوق وجود دارد. از سوی دیگر با فروکش شدن تب هیجان، سکه ممکن است تا کانال 39 میلیون تومان عقب نشینی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا