آشپزی

طرز تهیه بال مرغ سوخاری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بال مرغ سوخاری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بال مرغ سرخ شده

بال مرغ سوخاری یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ سوخاری در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بال جوجه 500 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
ماست 6 قاشق غذاخوری
زعفران آب شده 1 قاشق چایخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری
پودر سوخاری ساده کافی
پودر سوخاری پوسته پوسته کافی
پودر زنجبیل، سس سویا و گرم ماسالا کافی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه بال مرغ سرخ شده

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ سوخاری خوشمزه در ابتدای کار بال مرغ را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس کمی نمک و زردچوبه و آب به آن اضافه می کنیم تا روی تکه های بال مرغ را بپوشاند.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید بال مرغ به مدت 20 دقیقه در آب جوش بماند تا نیم پز شود. بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و بال های مرغ را آبکشی کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و خنک شوند.

سطح سوم

سپس ماست و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا بافت تخم مرغ از انعقاد خارج شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زعفران پخته شده و آبلیموی تازه را در ظرف بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری پودر زنجبیل، سس سویا و گرم ماسالا را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا آرد سوخاری را کم کم به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی مخلوط تخم مرغ قوام ماست رقیق شده را به دست آورد، اضافه کردن آرد سوخاری را متوقف می کنیم. سپس بال‌های مرغ را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا بال‌های مرغ آغشته به طعم شوند.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید بال‌های مرغ به مدت 30 دقیقه در مخلوط تخم‌مرغ بمانند تا طعم آن جذب شود. بعد از این مدت بال های مرغ را در آرد سوخاری میغلتانیم تا سطح آنها را بپوشاند.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه عمیق را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای روغن مایع اضافه می کنیم که بال ها در آن شناور شوند. حالا اجازه دهید روغن خوب داغ شود، سپس بال ها را به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

سپس بال های مرغ را کاملا سرخ می کنیم و روی دستمال مخصوصی که روغن را جذب می کند قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر بال ها را در بشقاب مورد نظر بریزید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا