آشپزی

طرز تهیه کازان کباب ترکی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت کازان کباب به زبان ترکی

طرز تهیه کباب ترکی کازان بسیار ساده و آسان است. این غذا از مواد ساده و خوشمزه ای تشکیل شده است که به راحتی می توانید در خانه پیدا کنید. کازان کباب یک غذای محبوب ترکی است که معمولا با گوشت چرخ کرده و بادمجان درست می شود. حالا بیایید به مواد لازم و نحوه پخت این غذا نگاه کنیم.

برای تهیه کباب کازان ابتدا بادمجان ها را شسته و برش دهید و در آب نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. پس از خشک شدن بادمجان ها را سرخ کنید. مواد گوشتی را با پیاز، سیر، جعفری و ادویه ها مخلوط کرده و کمی در یخچال بگذارید. سپس گوشت را داخل ورقه های بادمجان بریزید. برای سس گوجه فرنگی را با سیر و پاستا تفت می دهیم سپس بادمجان ها را اضافه می کنیم و با آب جوش می پزیم تا گوشت و بادمجان خوب بپزند و سس غلیظ شود.

محتویات اصلی اندازه ی
گوشت چرخکرده 250 گرم
بادمجان 3 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 4 عدد (دو عدد برای گوشت، دو عدد برای سس)
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه کافی

طرز پخت کازان کباب به زبان ترکی

مرحله 1: آماده سازی بادمجان ها

ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید. بادمجان ها را کاملا پوست نگیرید و برای زیبایی به صورت خطی برش دهید. در هر بادمجان شکاف هایی ایجاد کنید تا ته آن ها بریده نشوند. سپس بادمجان ها را در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. بعد از چند دقیقه بادمجان ها را جدا کرده و خشک کنید.

مرحله 2: بادمجان ها را سرخ کنید

بادمجان های تمام شده در تابه با کمی روغن سرخ می شوند تا طلایی شوند. سپس آنها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله 3: آماده سازی مواد گوشتی

پیاز را رنده کرده و با دو حبه سیر رنده شده، جعفری خرد شده، ادویه (نمک، فلفل سیاه و زردچوبه) و گوشت ساییده شده مخلوط می کنند. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود.

مرحله چهارم: بادمجان ها را پر کنید

یک قسمت به اندازه شام ​​از مخلوط گوشت بردارید و آن را بین برش های بادمجان ها قرار دهید. مطمئن شوید که تمام برش ها به خوبی پر شده اند.

مرحله 5: تهیه سس مخصوص

برای تهیه سس، گوجه فرنگی ها را رنده کنید و در تابه دیگری سرخ کنید. سپس دو حبه سیر رنده شده و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله 6: شلیک نهایی

بادمجان های شکم پر را روی سس بچینید. کمی آب جوش اضافه کنید تا روی مواد را کمی بپوشاند. در ظرف را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه روی حرارت زیاد بماند تا گوشت کمی سفت شود. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید 30-45 دقیقه دیگر بپزد تا گوشت و بادمجان کاملا بپزند و سس غلیظ شود. بعد از پخت، کباب کازان ترکی شما آماده سرو است. نوش جان!

آموزش انواع غذاهای ترکی

  • طرز تهیه کباب مانیسا، یک غذای خوشمزه و لذیذ ترکی
  • طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه مرحله به مرحله
  • طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه مرحله به مرحله
  • طرز تهیه دونر برای کباب ترکی مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا