آشپزی

طرز تهیه بیسکویت زعفرانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بیسکویت زعفرانی

بیسکویت زعفرانی یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت زعفرانی را مشاهده کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای تهیه بیسکویت زعفرانی
یک تخم مرغ 1 تخم مرغ کامل + 1 زرده
ارد 2 فنجان
قند ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بیسکویت زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه زرده و شکر در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 6-5 دقیقه خوب هم بزنید تا کرمی و کشدار شود.

مرحله دوم

حالا کره مایع و زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و کم کم به کاسه اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید.

سطح سوم

وقتی خمیر یکدست و یکدست شد آن را در کیسه فریزر گذاشته و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید. در این فاصله فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

پس از استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کرده و سپس روی قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا تکه هایی به اندازه یک گردو از خمیر جدا می کنیم و در سینی فر با فاصله از هم می چینیم و می بندیم.

مرحله پنجم

سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید بیسکویت ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته و دور لبه ها طلایی شوند. در آخر بگذارید بیسکویت ها خنک شوند و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا