آشپزی

طرز تهیه خامه کاراملی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خامه کاراملی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کرم کارامل

کرم کارامل یکی از خامه های خوشمزه و لذیذ است که برای پرکردن انواع کیک و دسرهای شیک بسیار مناسب است.این کرم خوشمزه بسیار راحت درست می شود و طعم فوق العاده ای دارد.می توانید کرم کارامل را به روش های مختلف درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کرم کارامل به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
کره 110 گرم
پودر قند یا پودر قند 240 گرم
وانیل مایع یا پودر وانیل 10 قطره
سس کارامل 60 گرم

طرز تهیه کرم کارامل

مرحله اول

ابتدا در ظرفی مقداری کره بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا بافت کره از حالت سفت خارج شود، بافت کره باید کاملا نرم و یکدست باشد، برای تهیه این خامه می توانید از گیاهی استفاده کنید. روغن یا مارگارین به جای روغن حیوانی.

مرحله دوم

در مرحله بعد مقداری پودر قند را روی کره الک کنید سپس با همزن آرام مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و شکر کاملا جذب کره شود در ابتدا ممکن است بافت آن مانند نان خشک شود اما هر چه بیشتر هم بزنید بافت کره مخلوط صاف و یکنواخت می شود.

سطح سوم

وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید و بافت آن نرم شد، کمی وانیل مایع به مواد اضافه کنید، مخلوط کنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود، اگر وانیل مایع نداشتید می توانید از کمی پودر وانیل استفاده کنید، بریزید. داخل مخلوط شده و مخلوط کنید..

مرحله چهارم

سپس مقداری سس کارامل به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود تا عطر و طعم سس کارامل کاملا با مواد مخلوط شود، سرگرمی روز بعد از حدود 2 دقیقه هم زدن کرم کارامل را اضافه کنید. در حال آماده شدن است

مرحله پنجم

بعد از اینکه کرم کارامل با غلظت مناسب آماده شد، بهتر است آن را به مدت 6 تا 7 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد و بافت آن یکدست شود.

مرحله ششم

سپس از کرم کارامل به عنوان فیلینگ کیک و دسر استفاده کنید، خامه را روی کیک یا دسرها بمالید، سپس روی آنها را با آجیل تزئین کنید، سپس دسر یا کیک دارچینی را برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا