آشپزی

طرز تهیه شامی کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شام ​​باربیکیو

شامی کباب یا کتلت گوشت یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله با ترکیبات مختلف درست می شود. طرز تهیه شام ​​باربیکیو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 4 عدد وسط
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوشت چرخکرده 400 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 4 عدد
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه شام ​​باربیکیو

مرحله اول

من آماده می کنم شام باربیکیو خوشمزه ابتدا 2 عدد سیب زمینی را همراه با پیاز خوب بشویید سپس پوست آنها را بگیرید. سپس سیب زمینی ها و پیازها را با رنده متوسط ​​رنده می کنیم و آب اضافی آنها را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد رنده شده را به همراه قیمه، تخم مرغ، آرد سوخاری و کمی نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه مواد اضافه کنید سپس مواد را خوب هم بزنید تا بافت یکدست شود.

سطح سوم

حالا مواد را با دست به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا بافت کاملا یکدست شود. سپس درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم ترکیب شود.

مرحله چهارم

در همین حین، سیب زمینی های باقیمانده را پوست بگیرید و برش دهید، سپس با آب سرد خوب بشویید تا نشاسته روی سیب زمینی ها گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را با حوله خشک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف مناسبی را روی اجاق گذاشته و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد سیب زمینی ها را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شوند سپس از ماهیتابه بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

بعد از یک ساعت کاسه را با مخلوط کتلت از یخچال خارج کرده و ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس به اندازه یک نارنگی از مخلوط کوفته برمی داریم.

مرحله هفتم

حالا به شکل گرد در آورید سپس با کف دست صاف کنید و در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف کتلت کاملا سرخ شد آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از سرخ شدن همه کتلت ها، گوجه ها را از وسط نصف کرده و در تابه سرخ کنید. در آخر شام ها را با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کنید.طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده) خدمت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا