آشپزی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه شیرینی دانمارکی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دستور پخت شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که نام دیگر آن شیرینی گل محمدی است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. دستور پخت شیرینی دانمارکی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر شیرینی
ارد 3.5 فنجان
کره نرم 35 گرم
شیر ولرم ½ فنجان
پودر مخمر 1.5 قاشق غذاخوری
قند ⅓ فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
وانیل ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز 3 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای خامه قنادی
شیر نر 1 فنجان
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
قند ⅓ فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر نشاسته گندم یا ذرت 4 قاشق غذاخوری
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 1 قطعه
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
کنجد کافی
نوار شربت کافی
اب کافی

دستور پخت شیرینی دانمارکی

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی دانمارکی خانگی در ابتدای کار خمیر دانمارکی را آماده می کنیم، برای این منظور شیر ولرم را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر و مایه در ظرف نسبتا بزرگی ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با درب بپوشانید، سپس اجازه دهید مخمر به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق بماند تا فرآیند تخمیر انجام شود. سپس تخم مرغ و سفیده و وانیل را در ظرفی جداگانه بریزید.

سطح سوم

در این مرحله تخم مرغ ها و سفیده ها را با چنگال خوب هم می زنیم تا بافت آن ها گلوله نشود سپس به کاسه با مایه اضافه کرده و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

سپس زعفران پخته شده را به ظرف اضافه کنید و هم بزنید تا زعفرانی شود. حالا آرد را 3 بار الک کرده و 2 مرحله به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدست شود سپس کره نرم شده را به ظرف اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به مدت 5 دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیر صاف و یکدستی به دست آید. حالا خمیر را در کاسه چرب شده می گذاریم سپس روی کاسه را سلفون می پوشانیم تا خمیر به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله ششم

در این مدت خامه قنادی را درست می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه پودر نشاسته، گلاب، وانیل و شکر در قابلمه مناسبی ریخته سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم.

مرحله هفتم

وقتی کاسترد قوام فرنی به خود گرفت، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کاسترد کاملا خنک شود. توجه داشته باشید که خامه را باید هر از چند گاهی هم بزنید تا روی آن نچسبد. بعد از گذشت زمان استراحت فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

سپس اجازه دهید فر کاملا داغ شود، سپس دوباره خمیر را ورز دهید تا پف کند. حالا خمیر را روی سطح کار قرار دهید و با وردنه به شکل مستطیل در بیاورید و دور خمیر را با چاقو ببرید تا کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله خامه قنادی را در قیف یکبار مصرف ریخته و مایه خمیر را به صورت عمودی بریزید. حالا انتهای خمیر را روی هم قرار می دهیم و با دست کاملاً ثابت می کنیم تا خمیر باز نشود سپس خمیر را به اندازه های دلخواه برش می دهیم.

مرحله دهم

در مرحله بعد سینی فر را با کاغذ روغنی می چینیم سپس خمیر را با فاصله از هم در سینی قرار می دهیم. حالا روی کیک ها را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران پخته می پوشانیم و روی آن ها کنجد می پاشیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و کیک ها را به مدت 15-20 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته و روی آن ها طلایی شود. بعد از این مدت شربت را از نوار با کمی آب مخلوط کنید تا رقیق شود.

مرحله دوازدهم

حالا قالب را از فر خارج کرده و روی کیک ها را با مخلوط شربتی بپوشانید، سپس بگذارید کاملا خنک شوند. سرگرمی روز شیرینی ها را در ظرف مورد نظر بریزید و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا