آشپزی

طرز تهیه شیرینی لطیفه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه شیرینی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت در دسته شیرینی های خامه ای قرار می گیرد. طرز تهیه کیک خامه ای لطیفه برای هدف سایت چیست؟ همراه باشید

اقلام مورد نیاز: 15 عدد شیرینی لطیفه
آرد قنادی 1 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
شکر دانه ریز نصف فنجان
آب لیمو 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه نصف قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
شکر پودر شده 200 گرم
نمک 1 پنس
خامه قنادی شکل کافی
پودر پسته برای تزئین

طرز تهیه شیرینی لطیفه

مرحله اول

من آماده می کنم شیرین لطیفه مجلسی ابتدا خامه شیرین را از فریزر خارج می کنیم تا یخ آن آب شود سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده ها را با همزن برقی خوب بزنید تا پف کند، سپس آبلیمو و نصف شکر و نمک را به آن اضافه کنید و همه مواد را با همزن به مدت 10 دقیقه هم بزنید تا سفیده سفت شود. کاسه را برمیداریم دقت میکنیم که مواد نریزد.

سطح سوم

حالا پاروهای همزن را شسته و تمیز می کنیم سپس با حوله خشک می کنیم و دوباره به همزن وصل می کنیم. سپس وانیل را به زرده ها اضافه می کنیم و با همزن برقی خوب می زنیم تا کرم رنگ شود سپس باقیمانده شکر را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کش دار شود سپس اطراف ظرف را کاملا تمیز می کنیم و زرده ها را به مخلوط سفیده ها اضافه می کنیم و با قاشق با حرکات دایره ای فقط در یک جهت خاص مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را 2 بار الک می کنیم و کم کم به ظرف اضافه می کنیم سپس مواد را به صورت دایره ای هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. در اینجا، در صورت تمایل، 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت را به پتی اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله ششم

آرد ذرت خمیر را صاف می کند. سپس فر را حدود 15 دقیقه زودتر روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود. لوله ساده را داخل قیف قرار می دهیم و مواد شیرین را داخل قیف می ریزیم.

مرحله هفتم

کف سینی آلومینیومی کاغذ چرب کرده و روی سینی فر خمیر به اندازه یک گردو به هر شکلی می چینیم. خامه پای را حتما با فاصله داخل تابه بریزید تا وقتی حجیم شدند به هم نچسبند.

مرحله هشتم

حالا پودر قند را روی همه شیرینی ها الک می کنیم. سپس سینی را در فر می گذاریم و اجازه می دهیم کیک ها حدود 15 دقیقه بپزند. در آخر هم می توانید روی کلوچه ها را بپزید تا کمی طلایی شوند.

مرحله نهم

در این مرحله خامه قنادی تقریبا آب شده را در یک کاسه استیل بریزید سپس یک کاسه بزرگتر را با تکه های یخ پر کنید و کاسه استیل را داخل کاسه یخ قرار دهید.

مرحله دهم

در این مرحله خامه را با همزن برقی خوب بزنید تا فرم بگیرد و سفت شود. بعد از پخت کیک ها، قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها خنک شوند، سپس آنها را از کاغذ فر خارج کنید.

مرحله یازدهم

در مرحله آخر خامه فرم گرفته را داخل قیف می ریزیم و فاصله بین هر کیک را با خامه پر می کنیم و با فشار دست به هم می چسبانیم. در آخر شیرینی ها را در ظرف ریخته و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

نکاتی در مورد طرز تهیه شیرینی های لطیف

کوبیدن شیرینی لطیفه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که شیرینی لطیفه ای که پختید ترک خورده و ظاهر شیرینی ها خراب شده است. دلیل ترک خوردن کیک های لطیفه این است که فراست به دلیل عقب ماندگی آب خود را از دست داده و سفیده تخم مرغ به خواب رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا