آشپزی

طرز تهیه قطاب یزدی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قطاب یزدی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کتاب یزدی

قطاب یزدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کتاب یزدی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

وسایل مورد نیاز قطاب یزدی
کره 50 گرم
زرده 1 قطعه
ماست شیر ​​کامل 4 قاشق غذاخوری
ارد 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شکر پودر شده کافی
مواد میانی مورد نیاز
گردو ½ فنجان
شکر پودر شده 3 قاشق غذاخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
گلاب (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتاب یزدی

مرحله اول

برای تهیه کتاب یزدی خوشمزه در ابتدای کار 30 دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط سازگار شود و کاملا نرم شود. سپس کره را که به دمای محیط رسیده است در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا زرده ها را به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود سپس ماست را به کاسه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خمیر یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک می کنم.

سطح سوم

در مرحله بعد مواد خشک را در 3 مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد سپس با نوک انگشت کمی ورز دهید تا خمیر در ظرف جمع شود.

مرحله چهارم

اگر خمیر به دست چسبید، دوباره مقداری آرد اضافه کنید و با نوک انگشتان ورز دهید. سپس روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.

مرحله پنجم

در این فاصله با ریختن گردوها در غذاساز مواد میانی را آماده می کنیم و خوب هم می زنیم تا گردو پودر شود. سپس پودر گردو را به همراه پودر هل و پودر دارچین در ظرفی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پودر قند را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. دقت کنید بعد از افزودن گلاب مواد میانی حالت خمیری پیدا می کند، اگر می خواهید مواد میانی پودری داشته باشید گلاب را بردارید.

مرحله هفتم

حالا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد می گذاریم تا فر کاملا گرم شود. بعد از اینکه بقیه خمیر تمام شد خمیر را به اندازه یک گردو جدا می کنیم و در دست پهن می کنیم سپس 1 قاشق چایخوری از مواد متوسط ​​را داخل خمیر می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس دوباره خمیر را جمع می کنیم و گرد می کنیم تا مواد میانی داخل خمیر پنهان شود. حالا در قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر را در قالب می گذاریم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا کاتاباها را به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند و دور تا دورشان کمی طلایی شود. بعد از این مدت، قالب را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه دهید کاملا خنک شوند.

مرحله دهم

وقتی کتابی ها خنک شدند از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در پودر قند میغلطانیم سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر مقداری پسته روی کاتاباها بپاشید و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا