آشپزی

طرز تهیه قیمه یزدی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قیمه یزدی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قیمه یزدی

قیمه یزدی یکی از غذاهای لذیذ، خوش طعم و اصیل یزدی است که به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود. این خورش خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی مناسب است و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت بره و گوسفند 300 گرم
نخود فرنگی 1 و نیم فنجان معادل 150 گرم است
پیاز بزرگ 2 عدد
رب لیمو یا پوست لیمو عمانی قاشق سوپخوری
ادویه های مرحله اول: زردچوبه و فلفل سیاه و یک تکه چوب دارچین از هر کدام نصف قاشق چایخوری
ادویه مرحله دوم، پودر هل، پودر زنجبیل و پودر گل رز از هر کدام نصف قاشق چایخوری
زعفران آب پز غلیظ کافی
برنج به تعداد افراد
برش های پسته برای تزیین برنج فقط مقدار مناسب
زعفران آب پز برای تزیین برنج کافی

طرز تهیه قیمه یزدی

مرحله 1: نخودها را در آب خیس کنید

ابتدا مقداری نخود را در ظرفی بریزید، مقداری آب به آن اضافه کنید، بگذارید از شب قبل یا 24 ساعت قبل از پخت کاملا خیس بخورد، بافت آن نرم شده و تورم آن برطرف می شود. به راحتی جدا شده و از وسط نصف می شود.

مرحله 2: نخودها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید

در حین خیساندن نخودها چند بار آب آن را عوض کنید تا پف آن کاملا از بین برود سپس نخودها را آبکش کرده و پوسته آن را جدا کنید و از وسط نصف کنید و در ظرفی بریزید و وقتی نخود خیس شد به راحتی از وسط دو نیم می شود. .

مرحله سوم: گوشت خورش را خرد کرده و با زعفران دم کنید

سپس گوشت را شسته و به اندازه های مناسب برش داده و کنار می گذاریم سپس مقداری زعفران را در ظرف کوچکی ریخته و مقداری آب جوش اضافه می کنیم و کناره ها را می پوشانیم و اجازه می دهیم زعفران خودش را بگیرد و غلیظ شود.

مرحله 4: پیاز را پوست گرفته و خرد کنید

مقدار استفاده از زعفران بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد، اما هر چه بیشتر باشد، رنگ، عطر و طعم آن بهتر است، سپس پیاز را پوست گرفته، شسته و ریز خرد کنید، سپس مقداری روغن در قابلمه بریزید.

مرحله پنجم: پیازها را سرخ کرده و گوشت را اضافه کرده و تفت دهید

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت های خرد شده را در قابلمه قرار دهید و با پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر می کند

مرحله ششم: ادویه ها را به مواد داخل قابلمه خرد کرده و آنها را در فر بپزید

در حین تفت دادن گوشت در قابلمه را زیر و رو کنید تا همه قسمت ها به یک اندازه پخته شود، وقتی تمام تکه های گوشت کاملا پخته شد سپس ادویه ها شامل فلفل سیاه و زردچوبه را به مقدار لازم داخل قابلمه بریزید. و سرخ شده است

مرحله هفتم: چوب دارچین و آب جوش را به گوشت اضافه کنید و بپزید

وقتی عطر ادویه ها پخش شد، کمی چوب دارچین به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، روی گوشت ها آب جوش بریزید، سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت به مدت دو تا سه ساعت روی حرارت ملایم بپزد تا کاملا نرم شود. و مناقصه

مرحله هشتم: پودر هل، زنجبیل و پودر گل رز را به مواد اضافه کنید

سپس در 15 دقیقه آخر پخت و زمانی که گوشت تقریباً پخت، قابلمه را بیرون بیاورید، سپس مقداری پودر هل، پودر زنجبیل و پودر گل رز را داخل قابلمه بریزید، کمی تفت دهید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا که عطر ادویه ها را پخش می کند و خورش را می خورد.

مرحله نهم: رب لیمو را به خورش اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید

سپس مقداری رب لیمو به خورش داخل قابلمه اضافه کنید، با آن هم بزنید، اگر رب لیمو در دسترس نبود می توانید از برگ لیمو عمانی استفاده کنید و داخل قابلمه بریزید، رب لیمو را کاملا با مواد داخل قابلمه مخلوط کنید تا لیموترش به دست بیاید. خمیر جذب می شود

مرحله دهم: نمک و زعفران پخته شده را به مخلوط مواد خورش اضافه کنید

سپس مقداری نمک به مخلوط مواد اضافه کرده، هم بزنید و با آنها مخلوط کنید، سپس زعفران پخته غلیظ را روی مخلوط مواد خورش بریزید، هم بزنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران با مواد مخلوط شود و مزه دار شود، سپس درب را ببندید. از نو.

مرحله یازدهم: کره یزدی آب شده را در قسمت مناسب بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس اجازه دهید 15 دقیقه دیگر خورش بپزد، عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود، پس از جا افتادن کامل خورش، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس قیمه یزدی را در ظرف مناسب سرو بریزید، تزیین کنید. با برگ نعناع، ​​ریحان و شوید تازه.

مرحله دوازدهم: برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس برنجی را که همزمان با پختن خورش آماده کرده اید و آب پز کرده اید در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را با زعفران پخته غلیظ تزیین کنید، برای تزئین برنج نیز می توانید از خلال پسته استفاده کنید و روی برنج قرار دهید. سرگرمی روز قیمه یزدی را به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار با برنج زعفرانی، سالاد، ترشی، دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا