آشپزی

فوت و فن سوپ سیر در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن سوپ سیرو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر سوپ سیر

هنر و علم سوپ سیر راز خوشمزه سوپ سیر خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سیر به دلیل خواص متنوعی که دارد برای افزودن به انواع غذاها چه خام و چه پخته ارزشمند است. طرز تهیه سوپ سیر نه تنها به شما امکان می دهد از فواید سیر لذت ببرید، بلکه به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و محرک اشتها نیز شناخته می شود. علاوه بر این، این سوپ خوشمزه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای مبارزه با سرماخوردگی و سایر عفونت ها استفاده شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ سیر تازه

سیر 5 حبه

1 عدد پیاز

2 فنجان آب مرغ

1 قاشق غذاخوری آرد

سرکه 1 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ 1 عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سوپ سیر تازه

ابتدا پیاز و سیر را بشویید و پوست آن ها را بگیرید و پیاز و سیر را ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

پیاز خرد شده را در روغن تفت می دهیم تا نرم و طلایی شود سپس سیر خرد شده را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کاملا سرخ شود.

برای ادامه درست کردن سوپ سیر، آرد را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و همزمان هم بزنید و تفت دهید.

سپس آب مرغ و سرکه را به همراه دو فنجان آب گرم به سوپ اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید.

حرارت را زیاد کنید تا سوپ بجوشد سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید. پخت سوپ حدود 45 دقیقه طول می کشد.

در مراحل آخر پخت، زرده را به سوپ اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید تا سوپ یکدست شود. در آخر سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید و با جعفری تازه خرد شده تزئین کنید.

طرز تهیه سوپ زنجبیل سیر

برای تهیه یک نوع دیگر از سوپ سیر ابتدا سه عدد پیاز، سه عدد گوجه فرنگی و 15-10 حبه سیر را ریز خرد کرده، همراه با دو پیمانه آب و مقداری زنجبیل رنده شده روی آتش بگذارید. اجازه دهید مخلوط سوپ با حرارت ملایم بپزد تا پیازها کاملا نرم شوند. پس از جوش آمدن، مواد سوپ را در مخلوط کن پوره کنید و دوباره روی آتش بگذارید. در مرحله آخر نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید و این سوپ معطر و غنی را سرو کنید.

طرز تهیه سوپ برای درمان عفونت ریه

یکی از خواص قابل توجه سوپ سیر تاثیر آن در مبارزه با عفونت ریه است. برای درست کردن این سوپ به موثرترین شکل بهتر است از ادویه های ساده استفاده کنید. در این دستور به سادگی سیر، پیاز و جعفری خرد شده را به آب جوش اضافه کنید، در قابلمه را ببندید و سوپ را به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید.

برای افزایش غلظت سوپ می توانید دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی را در آب حل کرده و به سوپ اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه و رسیدن به غلظت مورد نظر، سوپ را از روی حرارت برداشته و آماده سرو می کنیم. این سوپ به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی شناخته می شود و در درمان عفونت ریه و سرماخوردگی بسیار موثر است.

طرز تهیه سوپ سیر اسپانیایی

در این دستور، مواد اصلی سیر، نان تست خشک، تخم مرغ، روغن زیتون و جعفری ریز خرد شده است. همچنین برای طعم دادن می توانید از ترکیب پودر زیره، پاپریکا، نمک و فلفل استفاده کنید.

برای تهیه این سوپ سیر ابتدا فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس سیر و برش های نان تست را با فلفل قرمز جداگانه در روغن تفت دهید. مخلوط سیر، پاپریکا، زیره و کمی آب را به همراه نمک و فلفل به مدت 20 دقیقه حرارت دهید. سپس برش های نان تست را برش داده و در کاسه های مخصوص فر قرار دهید. مخلوط آبگوشت را روی نان ها بریزید و روی هر نان یک تخم مرغ بشکنید. کاسه ها را به مدت 7-8 دقیقه در فر قرار دهید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند و در آخر روی آنها را با جعفری خرد شده تزئین کنید.

نکته: استفاده از نان تست خشک به بهبود کیفیت سوپ کمک می کند.

نکته: می‌توانید به‌جای داخل فر، تخم‌مرغ‌ها را مستقیماً در قابلمه سوپ‌پزی خرد کنید و درب قابلمه را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها بپزند.

طرز تهیه سوپ سیر ایتالیایی

دستور ایتالیایی سوپ سیر استفاده از تره فرنگی، سیب زمینی و خامه را علاوه بر مواد معمول توصیه می کند.

برای تهیه این سوپ ابتدا پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید سپس تره فرنگی و سیر را اضافه کنید و در آخر سیب زمینی های خرد شده را به مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را با آب مرغ، ادویه و نمک به مدت 2 ساعت روی حرارت ملایم بپزید. پس از آماده شدن کامل مواد سوپ را با گوشت کوب پوره کرده و در ظرف مورد نظر بریزید. سوپ را با جعفری و گشنیز خرد شده تزیین کنید و با نان تست شده در روغن زیتون سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا