آشپزی

طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نخود گاوی برنج

لوبیا قرمز و برنج یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نخود گاوی برنج برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
لوبیا چشم بلبلی 1 فنجان
رازیانه خشک ½ فنجان
برنج 2 لیوان
گوشت چرخکرده 200 گرم
پیاز 1 قطعه
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
زعفران پخته (اختیاری) کافی

طرز تهیه نخود گاوی برنج

مرحله اول

برای تهیه آسان لوبیا چشم بلبلی برای برنج ابتدا لوبیا چشم بلبلی را می شوییم سپس در ظرف آب می ریزیم و اجازه می دهیم لوبیاها به مدت 8 تا 9 ساعت در آب بمانند تا خیس بخورند.

مرحله دوم

بعد از این مدت لوبیا بلبلی را در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس در قابلمه مناسبی با کمی آب ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله نخودها را به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه روی آتش بگذارید تا کاملا بپزند. سپس گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم و در چرخ گوشت قرار می دهیم و چرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و با رنده ریز رنده می کنیم. بعد یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس پیاز را به همراه کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. سپس نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید گوشت روی آتش بماند تا کاملا بپزد. در مرحله بعد ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس ظرف را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را شسته سپس به همراه 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه آب در حال جوش اضافه می کنیم. سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه آن کامل شود.

مرحله هشتم

حالا بعد از گذشت این مدت که دور تا دور دانه های برنج نرم شد و هسته آن کمی گیر کرد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس برنج را آبکش می کنیم. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله ته ظرف مورد نظر را در ظرف ثابت می کنیم سپس یک لایه برنج در ظرف می ریزیم. سپس مقداری لوبیا چشم بلبلی را به همراه گوشت چرخ کرده و رازیانه خشک روی برنج پهن می کنیم.

مرحله دهم

حالا دوباره روی مواد را با برنج بپوشانید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. سپس روی قابلمه را با بخار پز می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در آخر قابلمه را روی شعله قرار می دهیم تا پخش شود سپس مرغ را به مدت 45 دقیقه روی آتش می گذاریم تا دم بکشد. سپس بعد از این مدت پلو را در قابلمه هم زده سپس سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا