آشپزی

طرز تهیه کیک فنجانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک فنجانی

کیک یکی از کیک های خانگی خوشمزه و جمع و جور است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید و برای شام و صبحانه از آن استفاده کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله کیک به این لینک مراجعه کنید. هدف سایت چیست؟ همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
آرد قنادی 8 قاشق غذاخوری
شیر نر 10 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
قند 6 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل 1 پنس
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فنجانی

مرحله اول

برای تهیه یک کیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط سازگار شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی هم بزنید تا کاملا کف کند.

مرحله دوم

سپس کره مایع را اضافه می کنیم و مجددا 1 دقیقه مواد را با هم مخلوط می کنیم و در آخر شیر را اضافه می کنیم و 1 دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم. بیکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید و دو بار از صافی اضافه کنید.

سطح سوم

برای بار سوم محتویات کاسه را صاف کرده و با لیسک در یک جهت مواد را مخلوط می کنیم. پودر کاکائو را نمی توانید اضافه کنید، اما نیمی از خامه سفید و نصف دیگر کاکائو را اضافه کنید تا یک اسفنج دو رنگ به دست آید.

مرحله چهارم

سپس قابلمه ای را انتخاب می کنیم که 6 لیوان جا بگیرد و یک فنجان داخل قابلمه می گذاریم و آب را تا نصف کمر لیوان می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله پنجم

لیوان ها را با برس آغشته به کمی روغن چرب می کنیم و با ملاقه خمیر را بیرون می آوریم و تا نیمه پر می کنیم. داخل قابلمه آب جوش می گذاریم.

مرحله ششم

تمام لیوان هایی را که در قابلمه گذاشته ایم روی درب قابلمه می گذاریم و درب قابلمه را می گذاریم و شعله را به مدت 15 تا 20 دقیقه خیلی کم می کنیم سپس درب قابلمه را برمی داریم و (به هیچ وجه) در این مدت درب قابلمه را باز نمی کنیم، چون باد می کند.)

مرحله هفتم

اگر مخلوط به کیک نچسبید یعنی کیک پخته است و می توانید درب ظرف را بگذارید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله هشتم

سپس با چاقو یا دست کاپ کیک ها را از فنجان ها جدا می کنیم و فنجان ها را چند بار به زمین می زنیم و یک بشقاب روی فنجان می گذاریم و آن ها را برمی گردانیم و روی آن ها را با سس شکلات، خامه فرم گرفته و یا با انواع میوه ها تزیین می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا