آشپزی

طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر، ساده و فوری در منزل با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر، ساده و فوری در منزل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر

طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر، طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر

یک نان این کاپ کیک بدون آرد و شکر یکی از انواع کاپ کیک های خوش طعم و لذیذ است که بسیار راحت درست می شود.این کاپ کیک ها که بافتی سبک و لطیف دارند برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب هستند و می توانید آن ها را به صورت یک میان وعده ساده و مقوی . برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر در انتها با سایت آموزشی همراه باشید.

عناصر مقدار مواد
جو پرک 160 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
موز 1 قطعه
شیر نر 180 میلی لیتر
ماست 125 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
عسل 4 قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری
شکلات ذوب شده برای تزئین کافی
پودر پسته و پودر نارگیل هر کدام 1 قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده و فندق آسیاب شده برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام برای تزئین 1 قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی و ترافل های رنگی برای تزیین فقط مقدار مناسب

طرز تهیه مافین بدون آرد و شکر

مرحله 1: موز له شده را با تخم مرغ مخلوط کرده و مخلوط کنید

ابتدا موز رسیده و شیرین را پوست گرفته و در ظرفی بریزید و با چنگال فشار دهید و کاملا له کنید تا بافت موز یکدست شود سپس تخم مرغ را با چنگال یا همزن دستی به موز له شده اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا تخم مرغ کشک شود.

مرحله دوم: وانیل را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید

سپس مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، وقتی بافت مخلوط موز و تخم مرغ یکدست، یکدست و کرمی شد، سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، مخلوط کنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و بوی آن به مشام برسد. تخم مرغ.

مرحله 3: نمک و دارچین را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری نمک به مخلوط مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند، سپس به سلیقه و ذائقه خود مقداری پودر دارچین به مخلوط مواد اضافه کنید، با همزن دستی خوب هم بزنید تا عطر دارچین پخش شود و مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله 4: پودر گل رز و عسل را به مخلوط اضافه کنید

سپس با توجه به ذائقه خود می توانید مقداری پودر گلاب را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و عطر گلاب گرفته شود، سپس کمی عسل به مخلوط مواد اضافه کنید، با همزن دستی بزنید تا کاملاً مخلوط شود. ترکیبی با هم مخلوط کنید.

مرحله 5: شکر قهوه ای را به مخلوط اضافه کنید

این فراستینگ خیلی کم شیرین است، اگر می خواهید شیرین تر باشد، باید مقداری شکر قهوه ای به مخلوط مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و فراستینگ شیرین شود، درجه شیرینی آن بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله 6: ماست یونانی و شیر را به مخلوط اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری ماست یونانی به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شود، ماست با مواد مخلوط شود و بافتی یکدست و یکدست به دست آید، سپس مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است نیز به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آنها

مرحله 7: جو دوسر و بیکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید

سپس مقداری جو به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شود، سپس مقداری بیکینگ پودر روی مخلوط مواد بپاشید، سپس با همزن برقی مخلوط مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکدست شود.

مرحله هشتم: قالب ها را چرب کرده و مایه کیک و گردوی آسیاب شده را داخل آن ها بریزید

سپس داخل قالب های تک مافین را کره بزنید تا کف و کناره های قالب با کره آغشته شود، سپس مقداری از مواد را با قاشق داخل قالب های مافین بریزید، سپس مقداری گردوی آسیاب شده روی مایه کیک اضافه کنید. ..

مرحله نهم: مایه کیک را روی گردوها بریزید و پوسته های بادام را روی آن بچینید

بعد یک لایه دیگر از مخلوط خمیر کیک را روی گردوها بریزید سپس روی این لایه مقداری پرک بادام بریزید و به شکل دلخواه بچینید و دقت کنید که فقط دو سوم حجم قالب ها را پر کرده و یک سوم آن را بگذارید. حجمش خالیه چون بعد از پخت حجم کیک زیاد میشه.

مرحله 10: قالب ها را در فر قرار دهید و کیک ها را در دما و زمان مناسب بپزید

سپس قالب های مافین را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید کیک ها به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بپزند تا کاملا پخته و آماده شوند، پس از پخت باید سطح را روی آن قرار دهید. کیک ها کاملا طلایی

مرحله یازدهم: تست سرعت پخت کیک ها

مواظب باشید در 20 دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک ها از بین می روند و شکل خود را از دست می دهند سپس کیک ها را با سیخ چوبی یا خلال دندان تست کنید سیخ چوبی را داخل کیک قرار دهید و بردارید کیک پخته شده است. ، اگر چیزی به آن نچسبید.

مرحله 12: کیک ها را به اندازه کافی در فر بپزید

اگر قسمتی از کیک به سیخ چوبی چسبیده بود، اجازه دهید کیک ها 5-10 دقیقه دیگر بپزند و کاملا پخته شوند، پس از اینکه کیک ها خوب پخته و آماده شدند، قالب ها را از فر خارج کرده و در فر قرار دهید. دمای محیط را طوری تنظیم کنید که نسبت به حرارت اولیه کمی کاهش یابد

مرحله 13: شکلات را آب کرده و روی مافین ها بریزید

سپس کیک ها را از تابه بردارید و در ظرف دیگری بریزید سپس در ظرف کوچکی مقداری شکلات بریزید و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات آب شود سپس شکلات آب شده را به شکل دلخواه روی مافین ها بریزید.

مرحله چهاردهم: تزئین مافین ها بدون آرد و شکر

سپس روی مافین ها را به سلیقه خود با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و ترافل های رنگی تزیین کنید تا مافین های بدون آرد و بدون شکر را به سلیقه خود تزیین کنید. دوست داری میخوای سرگرمی روز مافین ها را بدون آرد و شکر به عنوان یک دسر خوشمزه و مناسب یا یک صبحانه مقوی و سریع برای پذیرایی و چای خوری سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا