آشپزی

طرز تهیه مربا و شربت آلبالو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شربت مربا و آلبالو

مربا و شربت آلبالو یکی از مربا و شربت های محبوب و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا و شربت آلبالو در ادامه مطلب همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای مربا و شربت آلبالو
گیلاس 1 کیلوگرم
قند 1 کیلوگرم + 2 فنجان

طرز تهیه شربت مربا و آلبالو

مرحله اول

برای تهیه مربا و شربت خوشمزه از آلبالو ابتدا آلبالوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم. سپس روی آلبالوها را با هر لایه 1 کیلوگرم شکر در ظرف مناسبی می پوشانیم سپس با درب می بندیم.

مرحله دوم

حالا بگذارید آلبالوها به مدت 1 روز در یخچال بماند تا آب آن گرفته شود. بعد از این مدت قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا مربا بجوشد و بلافاصله حرارت را ملایم کنید.

سطح سوم

در این مرحله کف مربا را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم تا در آخر مربای زیبا و شفافی داشته باشیم. بعد از 20-25 دقیقه 1 قاشق شهد را در نعلبکی بریزید تا قوام شهد را بررسی کنید.

مرحله چهارم

حالا بشقاب را به مدت 2 تا 3 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از این مدت با دو انگشت شهد را مزه می کنیم، اگر شهد کشدار بود، قوام شهد برای مربا خوب است، ظرف را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از سرد شدن مربا آلبالوها را از قابلمه خارج کرده و در ظرف مورد نظر می ریزیم سپس به اندازه کافی شهد از مربا جدا کرده و به شیشه اضافه می کنیم. سپس بقیه شکر را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا دوباره قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید ذرات شکر کاملا حل شود و شهد به غلظت مناسب برسد. وقتی شربت غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید شربت کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از شربت را داخل لیوان های سرو خود می ریزیم سپس به اندازه کافی آب سرد به آن اضافه می کنیم. در آخر شربت را با مقداری یخ و مربا با کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا