آشپزی

طرز تهیه نان هل نارگیل با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان هل نارگیل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان نارگیل و هل

نان هل نارگیلی یکی از نان های فانتزی خوش طعم و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود و می توانید از این نان خوشمزه به عنوان صبحانه ای سالم و مقوی با عسل و خامه استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نان نارگیل و هل برای اقامت آینده با سایت آموزشی.

مواد لازم برای نان هل نارگیلی
آرد نان شیک 470 گرم معادل 3.4 فنجان است
شیر نر 150 گرم معادل 3.4 فنجان است
آب ولرم 120 گرم معادل نصف فنجان است
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری پر
قند 3 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چایخوری سر صاف
وانیل شکر 1 قاشق مرباخوری
هل آسیاب شده نصف قاشق چایخوری سر صاف
پودر نارگیل 4 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم است
کره 2 قاشق غذاخوری معادل 25 گرم است

طرز تهیه نان نارگیل و هل

مرحله 1: مخمر را فعال کنید

برای تهیه نان هل نارگیلی ابتدا مقداری آب در ظرفی بریزید سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس مایه را روی مخلوط ریخته و هم بزنید سپس در ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید تا مایه عمل کند.

مرحله 2: بررسی مخمر و تهیه آرد

اگر بعد از ده دقیقه مخلوط کاملا کف کرد و پف کرد یعنی مایه سالم است در این فاصله آرد را الک کنید تا بافت آن یکدست و سبک شود سپس در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. ترکیب کردن

مرحله 3: هل و وانیل را اضافه کنید

سپس مقداری نمک روی آرد بپاشید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید سپس مقداری هل را خرد کنید تا کاملا پودر شود و به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس مقداری شکر وانیلی روی مواد بپاشید و به آرد اضافه کنید.

مرحله 4: پودر نارگیل را با آرد مخلوط کنید

سپس پودر نارگیل را با آسیاب کاملاً آسیاب کرده تا نرم شود و سپس به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

مرحله 5: خمیر را ورز دهید

سپس مخلوط مایه را اضافه کرده و خوب هم می زنیم سپس مقداری آب روی مخلوط مواد ریخته و با هم مخلوط می کنیم و با هم مخلوط می کنیم سپس خمیر فرم گرفته را ورز می دهیم تا همه مواد با هم مخلوط شده و بافت یکدست و یکدستی به دست آید.

مرحله ششم: بافت خمیر را با کره و آرد اصلاح کنید

سپس مقداری کره به مخلوط اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و یکدست شود و اگر بافت خمیر شل بود مقداری آرد به آن اضافه کنید و ورز دهید تا بافت به قوام مناسبی برسد و کمی سفت شود. می توان آن را ورز داد.

مرحله 7: آماده سازی خمیر برای استراحت اولیه

اگر بافت خمیر سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر کمی شل و قابل ورز دادن شود.

مرحله هشتم: خمیر را استراحت دهید و آن را تقسیم کنید

سپس روی کاسه را بپوشانید و خمیر را به مدت چهل دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود و پف کند.

مرحله نهم: سینی فر را آماده کنید

سپس داخل قالب یا قالب کاغذ روغنی بگذارید و کاغذ روغنی را کمی چرب کنید و کمی آرد بپاشید و چانه های خمیر را با فاصله در تابه قرار دهید و سپس روی خمیر را با حوله بپوشانید و بگذارید استراحت کنند. .

مرحله 10: آماده سازی و برش خمیر

بعد از اینکه 40 دقیقه در دمای محیط ماندند، خمیر آماده می شود و حجم آنها دو برابر می شود، سپس روی خمیر را با کمی آرد پاشیده و با تیغ یا چاقوی تیز چند برش می زنیم، سپس سینی را در سینی قرار می دهیم. فری که برای مدت طولانی ده دقیقه گرم شده است.

مرحله یازدهم: پخت نان در فر

سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید تا آماده شوند و سطح آنها تغییر رنگ داده و طلایی شود.

مرحله دوازدهم: نان نارگیلی هل را خنک کرده و سرو کنید

بعد از اینکه نان رول ها کاملا خنک شدند و به دمای محیط رسیدند به آرامی از روی کاغذ روغنی بردارید و در ظرف دیگری بریزید سپس نان نارگیلی هل را به عنوان صبحانه ای سالم و مقوی یا در صبحانه با عسل و خامه و چای تازه بنوشید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا