آشپزی

طرز تهیه نان خرمایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه نان خرمایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نان خرمایی

نان خرما یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان خرمایی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم نان خرمایی
ارد 3 فنجان
قند 3 قاشق غذاخوری
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن مایع ¼ فنجان
شیر ولرم 1 فنجان
مواد میانی
تاریخ 25 گرم
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
پودر گردو کافی
مواد تشکیل دهنده دستمال
شیر نر 1 قاشق غذاخوری
زرده 1 قطعه
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان خرمایی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه با خرما، مواد میانی را در ابتدای کار آماده می کنیم، برای این منظور هسته و پوست خرما را جدا کرده و با پودر دارچین در ظرف مناسبی می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا خوب هم بزنید تا یکدست و خرد شود سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید و بعد از هم زدن کنار بگذارید. سپس در یک کاسه نسبتا بزرگ شیر ولرم را به همراه مایه خمیر و 1 قاشق شکر بریزید.

سطح سوم

حالا مواد را کمی در کاسه مخلوط می کنیم و درب آن را می بندیم سپس می گذاریم محتویات ظرف 10 دقیقه بماند تا فعال شود. در همین حین، تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بریزید.

مرحله چهارم

حالا با همزن دستی کمی هم میزنیم تا حالت گلوله ای پیدا کنند سپس بقیه شکر را به کاسه اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدهیم تا ذرات شکر حل شود. سپس روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد داخل کاسه را کمی مخلوط می کنیم و مخلوط مایه را به کاسه اضافه می کنیم سپس مخلوط می کنیم. حالا آرد الک شده را کم کم به ظرف اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر در ظرف جمع شود.

مرحله ششم

سپس خمیر را خوب ورز می دهیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. توجه داشته باشید که آرد زیاد باعث خشک شدن خمیر و از دست دادن نرمی آن می شود. حالا روی خمیر را با سلفون و پارچه نخی بپوشانید.

مرحله هفتم

حالا خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. پس از استراحت خمیر، آن را خوب ورز دهید تا هوای اضافی خارج شود، سپس آن را به 12 چانه تقسیم کنید.

مرحله هشتم

سپس هر چانه را به شکل دایره به قطر 12 سانتی متر روی سطح کار پهن کنید سپس 1 قاشق غذاخوری از مخلوط خرما را بین آنها بریزید و دوباره چانه درست کنید. حالا خمیر را با دست کمی فشار می دهیم تا کمی پخش شود.

مرحله نهم

حالا خمیر را با فاصله از هم در سینی کاغذ روغنی می چینیم و سلفون می کشیم تا 10 دقیقه استراحت کنند و حجم آن دو برابر شود. سپس فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید فر کاملا داغ شود سپس خمیر را با مخلوط شیر و زرده تخم مرغ و زعفران پخته پر کنید و به دلخواه طرح بزنید. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا نان به مدت 20 دقیقه بپزد.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید تا طلایی و خوش رنگ شوند. سرگرمی روز قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید نان به مدت 5 دقیقه استراحت کند تا خنک شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا