آشپزی

طرز تهیه پودینگ موز و گردو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پودینگ موز و گردو

پودینگ اسپند موز یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ موز به ادامه مطلب بروید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پودینگ موز و گردو
شیر نر 3 فنجان
قند ¾ فنجان
موز 2 عدد
زرده 1 قطعه
پودر گردو 50 گرم
کرم رنگ 100 گرم
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
شکلات تلخ کافی
پودر بیسکویت کافی

طرز تهیه پودینگ موز و گردو

مرحله اول

برای تهیه پودینگ موز و گردو خوشمزه، خامه و شیر را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد. حالا شکر را به همراه آرد و نشاسته ذرت داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را خوب مخلوط کنید سپس شیر را کم کم به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مواد در شیر حل شود و هیچ گلوله ای از آرد باقی نماند. سپس زرده تخم مرغ را به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

در مرحله بعد دوباره مواد داخل قابلمه را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام با همزن دستی هم می زنیم تا مخلوط پودینگ به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط پودینگ به غلظت رسید، وانیل و خامه را که به دمای محیط رسیده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. حالا ۱ عدد موز را با چنگال له می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله موز له شده را به همراه پودر گردو به قابلمه اضافه کنید و دوباره خوب مخلوط کنید. حالا مخلوط پودینگ را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید سپس شکلات آب شده را به یکی از قسمت ها اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا مخلوط را خوب هم می زنیم تا شکلاتی شود سپس ظرف مناسبی را انتخاب کرده و یک لایه پودر بیسکویت داخل ظرف می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم. سپس موز باقی مانده را ورقه ای برش می دهیم.

مرحله هفتم

حالا برش های موز را روی خاک بیسکویت و کناره های ظرف بچینید، سپس مقداری از مخلوط پودینگ شکلاتی و مقداری از مخلوط پودینگ سفید را روی برش های موز بریزید. لایه ها را به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

در آخر پودینگ موز و گردو را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. بعد از این مدت پودینگ را از یخچال خارج می کنیم. در صورت تمایل می توانید پودینگ را در فنجان های جداگانه سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا