آشپزی

طرز تهیه کوکو بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نارگیل بادمجان

بادمجان کوکو یک غذای سنتی و لذیذ ایرانی است که در دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نارگیل بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان 4 تا 5 عدد
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 2 قرص
یک تخم مرغ 4 عدد
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
گیاه معطر خشک 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه نارگیل بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کاکائو مجلسی بادمجان ابتدا کمی آب و 1 قاشق غذاخوری نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا نمک کاملا در آب حل شود سپس بادمجان ها را پوست بگیرید و درشت خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را به مدت 15 تا 30 دقیقه در آب نمک قرار می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود. بعد از این مدت بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

حالا بادمجان ها را رنده می کنیم و در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم سپس آب اضافی آنها را خارج می کنیم. سپس سیر و پیاز را به کاسه بادمجان اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را هم زده و به همراه سبزی های خشک معطر و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط کاکائو کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در صورت لزوم آرد سوخاری را کم کم اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا مخلوط کاکائو شل و آبکی نباشد. سپس یک تابه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن داخل تابه می ریزیم.

مرحله ششم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، مایه کوکو را به تابه اضافه کنید و با پشت قاشق آن را به همان قطر در تابه پخش کنید. حالا درب تابه را می بندیم و یک طرف کوکو را می گذاریم تا سرخ شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه یک طرف کوکو خوب سرخ شد به چند قسمت تقسیم می کنیم تا راحتتر برگردونیم. سپس تکه های کاکائو را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر هم خوب سرخ شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله تکه های کاکائو بادمجان را داخل ظرفی که می خواهیم می چینیم. در آخر مقداری گوجه فرنگی، خیارشور و سبزیجات دلخواه را برش داده و در کنار کوکو بچینید. در آخر کوکو را با نان سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا